Ondanks dat het mega veel CO2 footprint heeft, heb ik bij af laten weten van de fructaan index site al een paar keer de vraag aan google AI gesteld wat op dit moment in mijn woonplaats de fructaanindex is.
En daar heb ik dan ook op besloten of en hoe lang ze het gras op mogen...
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Op de site van hoofwear.com blijf het fructaangehalte op 65 staan. Of ik mijn woonplaats intik of elk willekeurige andere plaats invoer, het blijft op 65 staan. Dat vind ik een beetje vreemd...
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 23-04-26 14:51
Ik volg die al een hele poos en hij veranderd wel.
Maar het weer is nu op het moment ook niet erg uitlopend in Nederland. En bij mij staat hij op 62 Groningen 59 Amsterdam 45
Just_Natural
Geplaatst: 23-04-26 16:39
Hebben jullie de fructaanindex app van hoefnatuurlijk? Want deze werkt bij mij gewoon en de kleur van de waarschuwing komt ook overeen met de waarde die hoofwear aangeeft.
Koude nachten, zonnige dagen? hou ze van het gras af of zeer beperkt.
Nachten boven de 5 graden, dan kunnen ze prima op het gras.
Korter gras heeft meer suiker (maar kunnen ze minder eten in kilo's), langer gras heeft minder suiker (maar kunnen ze meer kilo's van eten. Dus daarop afgaan of en hoe lang je ze er op zet.
Laminitis app betaalde versie werkt fantastisch, vooral de melding die je kunt instellen
Kaatje_S
Geplaatst: Vandaag, 08:21
Laatst stond op fb (door degene van hoefnatuurlijk gepost) dat de fructaanindex van hoefnatuurlijk sowieso niet meer wordt bijgehouden en dus niet meer betrouwbaar is: