Hij is een echte veelvraat en mag op ook echt wat aankomen (26 jarige warmbloed en moeilijk op gewicht te houden) maar hij staat echt continu te schrokken en drinkt daarbij nauwelijks. Buiten de weide om heeft hij wel 24/7 ruwvoer tot zijn beschikking.
Toch vind ik het énorm spannend. Ik weet niet precies wat voor koliek hij vorig jaar had (gas of verstopping), maar hij moest toen van de dierenarts mesten en dat lukte pas de volgende dag. We hebben er toen uren bij gezeten en is tevens ook behandeld met paraffine.
Ik wil er alles aan doen om dit te voorkomen zonder dat ik zijn weidegang van hem af moet pakken, hij vind het namelijk echt he-le-maal het einde
. De bedoeling is om het verder op te bouwen naar hele dagen op de wei en ’s nachts weer de paddock in. Apart zetten is geen optie, want hij raakt in paniek zonder zijn kudde.Zijn er dingen zoals supplementen of bijvoorbeeld een graasmasker die kunnen helpen om het risico op koliek te verkleinen, ondanks dat hij juist mag aankomen? Wij hebben standaard Colosan in de kast maar voorkomen is beter dan genezen natuurlijk.
. Hij stopt ook