Welk hooi/voordroog mager paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lletam

Welk hooi/voordroog mager paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:34

Waar moet ik opletten als ik ruwvoer wil kopen voor mijn net wat te slanke paard?
Ik nijg zelf eerder naar voordroog ipv hooi, zachter spul, niet stengelig, liefst eerste/tweede snee. Waar kan ik verder opletten en is een ruwvoerscan van bijv Pavo aan te raden? Ik zie mezelf alleen niet bij de verschillende fourage handelaren in de buurt, overal een plukje van meenemen om te laten testen. Plus, elke partij/baal kan enorm verschillen dus hoe zinvol is dat testen?

capopjekop

Re: Welk hooi/voordroog mager paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

Als je bij grotere handelaren koopt dan hebben die vaak zelf al laten testen. Zelfs de boer waar ik mijn hooi koop laat zijn eigen partijen testen.

Ik kijk zelf altijd naar hooi dat laag in suiker is en het liefst wat hoger in eiwit. Maar mijn oudje is wel dun maar heeft ook ppid en is onlangs licht bevangen geweest.

Zelf voer ik het liefst onverpakt hooi. Bij verpakt hooi is het altijd maar afwachten hoe het uit de rol komt, je hebt kans op schimmel. Mijn pony raakte aan de diarree. Ze wilde een tijd enkel voordroog eten, maar gelukkig heb ik haar nu weer op onverpakt hooi staan. Daar heb je overigens ook zachter hooi in.