Gesloten castratie ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Missvk

Gesloten castratie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:37

Beste Bokkers

Over anderhalve week staat de castratie van mijn 5 jarige hengst gepland. Hij wordt in de kliniek geopereerd en mag hopelijk de dag daarna naar huis. De kliniek gaf aan dat zij twee weken boxrust adviseren. Wat zijn jullie ervaringen met deze ingreep en het herstel. Probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden zodat ik weet waar mijn let op momenten zitten.

Alvast bedankt!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:06

Mithras is via de lies gecastreerd in Lienden
Moest de nacht ervoor heen, zodat hij tot rust kon komen , dat is daar blijkbaar standaard.
Mithras was nog nooit in een stal geweest maar hij deed t keurig.
Na de operatie nog een nacht verbleven
Bij ophalen advies mee, check temp. Kan mij niet herinneren of hij anti biotica moest eigenlijk
De pensionstal waar wij stonden had geen dichte stallen.
Dus stond hij in afgezet deel van paddock, op verharding en schuilstal met stro
Hij Moest sowieso 6 weken apart omdat hij bij merries ging,en ook had hij luis Dus dat Moest ook aangepakt.
Ik temp bleef goed, hij had geen last verder, dus probleemloos doorlopen

Missvk

Re: Gesloten castratie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 54 min geleden

super dankjewel! Mijn paard is ook niet gewend aan een gesloten stal dus die vind ik idd ook spannend. Heb jij hem 6 weken op een klein stukje gehouden? Dankjewel voor je reactie en fijn dat alles goed is gegaan

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 44 min geleden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Beetje beeld hoe hij 6 weken stond. Hij is geen drukte maker gelukkig.

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24 min geleden

2 jaar geleden heb ik er eentje laten castreren via de lies, hij moest al onder narcose voor een andere ingreep dus meteen laten castreren. Advies bij alleen castreren was inderdaad ook 2 weken boxrust. Hij moest al 4 weken rust i.v.m. een andere ingreep, dus dat was pittig voor een pony die gewent was 24/7 buiten te staan. Ik heb een deel paddock voor zijn stal afgezet voor mijn andere pony, zo had hij gezeldschap en ze hadden ook een gedeeld hooinet.
De castratie en genezing is prima verlopen.

Missvk

Re: Gesloten castratie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12 min geleden

Super! Ja dat geeft idd wel beeld bij de grote van de afzetting. Mijn paard laat zich wel erg graag zien dus ik twijfel of ik überhaupt een stukje land overdag moet geven of hem echt twee weken op een klein stukje zal houden. Uiteraard samen met zijn vriend ernaast maar verwacht evengoed wel wat protest