Advies basisboek paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vince_Charm

Advies basisboek paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-26 23:47

Hallo allemaal,

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn bijna 18 jarige paard is na een rustigere periode weer wat meer aan het werk (passend bij z'n leeftijd).
Nu hebben we het idee dat hij wel wat meer energie kan gebruiken, maar wat voer je hem dan. Welke brok/merk enz. We willen iets geven wat niet voor een uurtje bijv. Energie geeft maar constant. Misschien heeft iemand hier goed advies.

Alvast bedankt.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 02:55

Ik zou de titel aanpassen naar basisBROK ipv Boek

Pavo 18 plus?

Je kan de Paardenkamp in Soest bellen, die geven ook advies over oudere paarden

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 08:12

Vince_Charm schreef:
Hallo allemaal,

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn bijna 18 jarige paard is na een rustigere periode weer wat meer aan het werk (passend bij z'n leeftijd).
Nu hebben we het idee dat hij wel wat meer energie kan gebruiken, maar wat voer je hem dan. Welke brok/merk enz. We willen iets geven wat niet voor een uurtje bijv. Energie geeft maar constant. Misschien heeft iemand hier goed advies.

Alvast bedankt.

Kijk dan naar eiwitten, sowieso hebben oudere paarden een grotere behoefte aan eiwitten. Dus een brok/ krachtvoer hoog in eiwit en laag in snelle suikers en zetmeel. Eventueel wat olie er doorheen mengen, olie geeft ook langzame en duurzame energie.

Vince_Charm

Re: Advies basisboek paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-26 21:16

Bedankt voor jullie reacties. Ik zie dat ik de titel verkeerd heb geschreven maar heb echt geen idee hoe ik mijn bericht kan wijzigen