Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fohadie schreef:Ook ik adviseer om zo snel mogelijk een dierenarts te bellen/mailen. Dit kunnen wij niet voor je oplossen. Ja, de voorrijkosten zijn hoog, het diagnostiseren nog veel hoger. En mocht medicatie nodig zijn kost dit nog meer. Maar sorry, dat hoort erbij als je een paard hebt.
YH05 schreef:fohadie schreef:Ook ik adviseer om zo snel mogelijk een dierenarts te bellen/mailen. Dit kunnen wij niet voor je oplossen. Ja, de voorrijkosten zijn hoog, het diagnostiseren nog veel hoger. En mocht medicatie nodig zijn kost dit nog meer. Maar sorry, dat hoort erbij als je een paard hebt.
Geen reden om zo verwijtend te doen. Ik heb dit deze pony niet aangedaan en ik ben zeker bereid er veel geld in te steken, maar als ik een paar honderd euro voorrijkosten kan besparen voor een beoordeling die ook in 1x gedaan kan worden lijkt het me wel logisch dat ik daar voor kies.
Kabayo schreef:Advies bellen kost vaak niks, dat zou ik eerder doen dan bokt vragenMeestal willen dierenartsen ook niet graag voor niks rijden in de avond dus je krijgt wel gericht advies mocht het spoed zijn of dat ze liever morgenochtend even langskomen
siskeh schreef:Je schrijft geadopteerd, van een stichting oid? is er toen sprake geweest van contact met een dierenarts?
Het kan van alles zijn, ik zou proberen het gedrag ook te filmen.
Dit kan ook heel goed neurologisch zoals je het omschrijft
Het blijven lopen past niet in het beeld van hoefbevangenheid. Bij een juiste omschrijving zal de dierenarts al snel het benodigde mee hebben, sowieso kan hij op locatie niet alles wat op de kliniek kan, maar ik denk dat je begint met een simpel klinisch onderzoek en wat testjes icm met film/verhaal kan je dan al heel veel.
Daarbij lijkt het me niet realistisch om bijvoorbeeld 1000-en euro's aan ingewikkelde onderzoeken er tegenaan te gooien.(met een zeer twijfelachtige afloop dan ook)