Schimmel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ytsje_

Schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:34

Hai!

Ik kom net bij mijn mini en ontdek kalende plekken onder de manekam en in haar hals. (Zie foto’s)

Is dit schimmel? Ik zie geen luizen lopen of neten zitten en schuurplekken lijken het mij ook niet omdat de manen etc verder niet aangetast zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Re: Schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:00

Schimmel jeukt niet. Dit lijken toch wel schuurplekken, dan denk ik eerder aan luizen. Ik zou dan toch even gaan wassen met een siliconenshampoo (maak je zelf, je koopt dimethicon als literfles los en mengt dat met de goedkoopste shampoo die er is en je hebt gewoon dezelfde luizenshampoo, maar dan vele liters meer voor een fractie van de prijs per liter dan wanneer je het kant en klaar koopt).

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:33

Volgens mij idd eerder jeuk.

Persoonlijk zou ik kijken voor een pour-on, zal beter werken met zo’n dikke vacht.

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:07

Ik ben heel benieuwd wat gaat helpen. Ik heb namelijk hetzelfde met mijn IJslander. (Sinds eind november).
Begon hetzelfde als bij jouw shetlander, onder de hals. Inmiddels jeukt hij over zijn hele lijf (behalve manen en staart). Ik had (omdat het bij de hals begon) de hals geschoren maar uiteindelijk heeft hij die echt volledig kaal geschuurd.

We hebben al gewassen, behandeld tegen luizen, behandeld tegen schimmel en rainrot maar niks helpt...
Nu zijn we zijn voeding aan het aanpassen (voeding die hij al heel zijn leven krijgt, maar ik ben wat radeloos...) maar voorlopig nog geen beterschap. Bij hem is het vooral hele droge huid en veel schilfers.Echt zoals ik bij jouw shetlander hier zie

Besmettelijk is het niet want de 2 andere paarden die er bij staan hebben geen jeuk (waarvan eentje heel gevoelig is aan luizenà

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:48

Mijn ervaring is dat je met zo'm dikke vacht maar moeilijk echt goed op de huid komt met wassen en speciale shampoo. En vervolgens is het een crime om de shampoo er ook weer goed uit te krijgen zodat ook die niet gaat jeuken.

Mijn shet heeft veel last van talg/roos en die wordt in deze tijd geschoren. Daarna is het veel makkelijker borstelen en de roos te behandelen.
Je moet alleen wel wat vaker met dekens in de weer.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:47

Ik vind je nagels erg leuk zo ..even tussendoor … :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:05

Ik stem voor luizen.

Ytsje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:09

Bedankt allen! Ik ga haar scheren en in de weer met sebacil.

Ytsje_

Aife schreef:
Ik ben heel benieuwd wat gaat helpen. Ik heb namelijk hetzelfde met mijn IJslander. (Sinds eind november).
Begon hetzelfde als bij jouw shetlander, onder de hals. Inmiddels jeukt hij over zijn hele lijf (behalve manen en staart). Ik had (omdat het bij de hals begon) de hals geschoren maar uiteindelijk heeft hij die echt volledig kaal geschuurd.

We hebben al gewassen, behandeld tegen luizen, behandeld tegen schimmel en rainrot maar niks helpt...
Nu zijn we zijn voeding aan het aanpassen (voeding die hij al heel zijn leven krijgt, maar ik ben wat radeloos...) maar voorlopig nog geen beterschap. Bij hem is het vooral hele droge huid en veel schilfers.Echt zoals ik bij jouw shetlander hier zie

Besmettelijk is het niet want de 2 andere paarden die er bij staan hebben geen jeuk (waarvan eentje heel gevoelig is aan luizenà

Ik houd je op de hoogte!

Ytsje_

Bieden schreef:
Ik vind je nagels erg leuk zo ..even tussendoor … :)

Hahaha dankjewel!