Ik kom net bij mijn mini en ontdek kalende plekken onder de manekam en in haar hals. (Zie foto’s)
Is dit schimmel? Ik zie geen luizen lopen of neten zitten en schuurplekken lijken het mij ook niet omdat de manen etc verder niet aangetast zijn.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Aife schreef:Ik ben heel benieuwd wat gaat helpen. Ik heb namelijk hetzelfde met mijn IJslander. (Sinds eind november).
Begon hetzelfde als bij jouw shetlander, onder de hals. Inmiddels jeukt hij over zijn hele lijf (behalve manen en staart). Ik had (omdat het bij de hals begon) de hals geschoren maar uiteindelijk heeft hij die echt volledig kaal geschuurd.
We hebben al gewassen, behandeld tegen luizen, behandeld tegen schimmel en rainrot maar niks helpt...
Nu zijn we zijn voeding aan het aanpassen (voeding die hij al heel zijn leven krijgt, maar ik ben wat radeloos...) maar voorlopig nog geen beterschap. Bij hem is het vooral hele droge huid en veel schilfers.Echt zoals ik bij jouw shetlander hier zie
Besmettelijk is het niet want de 2 andere paarden die er bij staan hebben geen jeuk (waarvan eentje heel gevoelig is aan luizenà