Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gambler21 schreef:Hallo,
Vandaag met mijn merrie naar de kliniek geweest vanwege wat vage koliek klachten. Nu hebben ze niks kunnen vinden wat op koliek wijst. Maar met opvoelen voelde ze wel een wat vergoote baarmoeder en verdikte eierstok. Vermoedelijk heeft ze dus buikpijn door haar hengstigheid. Het gaat om een bijna 3 jarige merrie. Is sinds 10 maanden hengstig, netjes qua cyclus, maar wel echt heel flink hengstig steeds, maar niet eerder er pijnklachten van gehad. Voor nu krijgt ze een aantal dagen novacam. Graag wil ik haar gaan ondersteunen met een supplement. Kan monnikspeper ook bij pijnklachten door hengstigheid helpen? Of een ander supplement? Of heeft iemand hier ervaring mee en hoe ondersteunen jullie?
c_alsemgeest schreef:Gambler21 schreef:Hallo,
Vandaag met mijn merrie naar de kliniek geweest vanwege wat vage koliek klachten. Nu hebben ze niks kunnen vinden wat op koliek wijst. Maar met opvoelen voelde ze wel een wat vergoote baarmoeder en verdikte eierstok. Vermoedelijk heeft ze dus buikpijn door haar hengstigheid. Het gaat om een bijna 3 jarige merrie. Is sinds 10 maanden hengstig, netjes qua cyclus, maar wel echt heel flink hengstig steeds, maar niet eerder er pijnklachten van gehad. Voor nu krijgt ze een aantal dagen novacam. Graag wil ik haar gaan ondersteunen met een supplement. Kan monnikspeper ook bij pijnklachten door hengstigheid helpen? Of een ander supplement? Of heeft iemand hier ervaring mee en hoe ondersteunen jullie?
Hebben ze na het opvoelen geen echo gemaakt? Kan vergroot zijn tijdens de hengstigheid, maar dit kan ook wijzen op een cyste etc, wat extra pijn veroorzaakt tijdens de hengstigheid.
Ze kon ook in d'r eentje op stal staan en gillen (naar zichzelf). In het werk wel even fijn en voorwaarts als altijd, en na een rit was ze ook altijd weer even helemaal afgekoeld dus dat deed haar juist goed.
Waarvan er een helemaal verliefd op haar is maar dat gaat hartstikke goed. Nu de lente weer is opgestart is het weer duidelijk daar haar hormonen weer aan staan, ze kan soms wat uithalen naar haar weidemaatje en ze toont heel veel intresse in de andere ruinen op stal om daarna heel hard te gillen en te slaan. Maar gelukkig is ze naar mensen toe niet meer zo gevoelig en lijkt ze er verder ook niet meer zo veel last van te hebben. Gambler21 schreef:Echo vond de dierenarts niet nodig, het voelde volgens haar niet afwijkend maar passend bij de hengstigheid. Echt pijn lijkt ze ook niet te hebben, meer ongemakkelijk zeg maar, ze doet gelukkig wel gewoon haar ding en eet goed. Uiteraard als dit blijft rondom de hengstigheid dat ik verder ga laten kijken. Voor nu even een paar dagen ondersteunen met wat pijnstillers en hopelijk is dan weer de oude.