Zeefbeen hematoom

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nelflobo

Zeefbeen hematoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-26 20:45

Zijn er hier mensen die een paard hebben die een zeefbeen hematoom heeft?
Mijn paard heeft gisteren helaas die diagnose gekregen, plus het syndroom van Horner. Uiteraard ben ik daar nogal verdrietig door.
Ik zou graag ervaringen horen van mensen die een paard hebben (gehad) met die diagnose. Mag ook via een PB.

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:43

Nelflobo schreef:
Zijn er hier mensen die een paard hebben die een zeefbeen hematoom heeft?
Mijn paard heeft gisteren helaas die diagnose gekregen, plus het syndroom van Horner. Uiteraard ben ik daar nogal verdrietig door.
Ik zou graag ervaringen horen van mensen die een paard hebben (gehad) met die diagnose. Mag ook via een PB.

Niemand die hier bekend mee is...?
Het heet ook wel PEH , Progressief Ethmoïdaal Hematoom, een woekering op het zeefbeen.

Bij mijn hoogbejaarde paard werd de diagnose gesteld toen hij bloedneuzen kreeg en een hanglip.
Omdat het hematoom op een zenuwbaan drukt zijn zijn ooglid en vooral de helft van zijn lip ook verlamd (Horner syndroom).

Vanwege zijn leeftijd is een operatie geen optie meer, dus we doen er in nauwe samenwerking met de DA alles aan om de tijd die hij nog heeft zo aangenaam mogelijk voor hem te maken.
De medicatie doet zijn werk, hij eet goed en is alert en loopt lekker in de wei met z'n maatjes.

Ik zou erg graag in contact komen met iemand die ook een (hoog-)bejaard paard/pony heeft die PEH heeft, en hoor graag ervaringen en tips.

Alvast bedankt!