Mokthee/Chevadonyll niet meer verkrijgbaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Mokthee/Chevadonyll niet meer verkrijgbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-26 15:35

We begrepen van onze vast shop dat mokthee/Chevadonyll uit de handel is. Een ramp voor onze Leo die het na vele jaren dingen proberen, ook met de dierenarts, eindelijk van zijn mokproblemen af is met deze thee. Een hele winter is het gelukt om hem mokvrij te houden. Weet iemand vergelijkbare alternatieven? Of een mogelijkheid om er ergens nog wel aan te komen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 15:55

Die heb ik ook jaren lang gevoerd, werkt inderdaad erg goed.
Maar omdat het best prijzig was ben ik uiteindelijk zelf een thee gaan samenstellen.
Ik kan binnenkort eens zoeken of ik de kruiden en verhoudingen nog ergens kan vinden. Ik deed er oa brandnetel, kleefkruid, goudsbloem, kamille en nog een aantal kruiden in.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:58

8nnemiek schreef:
Die heb ik ook jaren lang gevoerd, werkt inderdaad erg goed.
Maar omdat het best prijzig was ben ik uiteindelijk zelf een thee gaan samenstellen.
Ik kan binnenkort eens zoeken of ik de kruiden en verhoudingen nog ergens kan vinden. Ik deed er oa brandnetel, kleefkruid, goudsbloem, kamille en nog een aantal kruiden in.

Als je dat nog kan vinden zou dat fijn zijn!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Ja ik ken dat ook nog wel.volgens Google zijn dit de ingrediënten

De exacte ingrediëntenlijst in grammen is niet direct openbaar, maar op basis van informatie van gebruikers en aanverwante "mokthee" recepten (waar Chevadonyll vaak als alternatief voor werd gezien), bestaat het uit een mix van de volgende kruiden:
Brandnetel
Kleefkruid
Goudsbloem
Kamille

Bij de baroen kun je dit soort kruiden wel goedkoop kopen :j