Mijn paard had onlangs ontstekingen in zijn knieën achter. De gewrichten zijn ingespoten door de dierenarts en hij heeft een paar dagen op pijnstilling gestaan. Het lijkt nu beter te gaan. Maandag komt de osteopaat en over twee weken hebben we een nieuwe echo bij dierenarts.
Nu was ik aan het denken om eventueel ondersteunende supplementen te geven. Ik lees veel over kurkuma en een stalgenootje heeft er ook veel baat bij met een sarcoïd. Echter zegt de ene website dat kurkuma ook ontstekingsremmend werkt en een andere site niet. Gember zou ook goed zijn voor gewrichten en ook ontstekingsremmend werken.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met gember? Of de combinatie gember / kurkumma?
Gember is alleen bewezen werkend tegen maagklachten/reisziekte, maar als je erop googlet dan lijkt het een wondermiddel dat letterlijk tegen elke kwaal zou werken
Tegen ontstekingen zou ik de kurkuma liever combineren met brandnetel, dat is wel ontstekingsremmend. En eventueel met kleefkruid, dat is goed voor de doorbloeding in de benen.
Hier ook goede ervaringen met Kurkuma en brandnetel/kleefkruid gecombineerd. Dat zet ik eigenlijk standaard in bij gewrichtsproblemen/dikke benen , ontstekingen en werkt hier erg goed