Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
OlympicOrry schreef:Mijn merrie had het checkligament 3/4 door, ze heeft op een klein stukje weide gelopen voor 6 maanden en dan een controle echo die goed was. Mijn DA gaf aan dat de meeste andere opties hetzelfde resultaat zouden hebben als voldoende rust, dus zelfs na de controle echo hebben we ruim onze tijd genomen ivm weer opbouwen, ze heeft er nooit meer last van gehad.
Sky_As schreef:Ik zou ook controle echo doen.
Zo konden we op tijd zien dat we even rustig aan moesten doen omdat de andere kant even wat aan het compenseren was... Dat was erg fijn.
Voor je het weet zit je anders van de regen in de drup.....
Cioccolato schreef:Ik zou wel een controle echo doen om te zien hoe het verbeterd. Lijkt me juist dom om dat niet te doen. Zo duur is het namelijk niet, vergeleken met andere onderzoeken.
Je kan dan juist sturen in wat je doet. Misschien was het niet slim om geen rust te geven en kun je het alsnog doen voor herstel van je paard. Misschien is het herstel super en mag je opbouwen. Als je mag opbouwen, mag je ook nog meer rust geven.
Hier een checkligament blessure mee gemaakt, ik hoefde geen controle omdat het al genezende was. Dus een kleine blessure. Door rust is het al gaan herstellen en mocht ik eigenlijk bijna gelijk opbouwen. Rust is key met pezen.