Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kabayo schreef:Is het rijtechnisch niet op te lossen?
Kabayo schreef:Is het rijtechnisch niet op te lossen?
germie schreef:Kabayo schreef:Is het rijtechnisch niet op te lossen?
Nee, als een paard van zichzelf lui of flegmatiek is, dan wordt het nooit een loopwonder.
DubbelFun schreef:Misschien een idee om een zak losse haver te kopen. Dan kun je zelf mengen tot je de mix vind die voor jou prettig werkt.
germie schreef:Kabayo schreef:Is het rijtechnisch niet op te lossen?
Nee, als een paard van zichzelf lui of flegmatiek is, dan wordt het nooit een loopwonder.
Je moet dus bij zulke paarden 'echt de ellende uit uw voerkist' halen om ze wat pittiger te krijgen.
Kentucky lite E vindt mijn paard ook lekker, maar ik merk geen verschil in pit. Ze blijft gewoon zeg maar sloom. Ze kon vroeger wel heet worden op Vitalbix, maar dat is nu ook over. Denk de leeftijd.

Kabayo schreef:germie schreef:Nee, als een paard van zichzelf lui of flegmatiek is, dan wordt het nooit een loopwonder.
Je moet dus bij zulke paarden 'echt de ellende uit uw voerkist' halen om ze wat pittiger te krijgen.
Kentucky lite E vindt mijn paard ook lekker, maar ik merk geen verschil in pit. Ze blijft gewoon zeg maar sloom. Ze kon vroeger wel heet worden op Vitalbix, maar dat is nu ook over. Denk de leeftijd.
Grappig, wist niet dat je rijtechnische problemen kon oplossen met voer. Weer wat geleerd
Die van mij is ook wat flegmatiek maar ook nog jong (vorig jaar beleerd, 3 jaar. Wordt dit jaar 4). Dus gooi het eerst nog op jongigheid/het niet snappen. Maar als die dus het gas niet vind kan ik er gewoon ander voer in stoppen en dan doet ze het? Klinkt wel handig
Lenteklokje schreef:Hoi Dubbelfun, welke haver dan, blank, zwart, gepunt, geplet? De voeding haalt hij wel uit de brokken en uit het hooi, straks ook weer uit het gras. Ik vond de mix van Kentucky er wel goed uit zien !!

Citaat:Geplette haver (gebroken):
Voordeel: Beter verteerbaar, ideaal voor oudere paarden of paarden met een slecht gebit.
Nadeel: Kan sneller bederven.
Toepassing: Zorgt voor snelle energie.
Gepunte haver (hele korrel):
Voordeel: Houdt voedingsstoffen langer vast, stimuleert kauwen.
Nadeel: Bij slecht kauwen kunnen hele korrels onverteerd in de mest terugkomen.
Toepassing: Geschikt voor paarden met een goed gebit.
Zowel zwarte als witte haver kan geplet of gepunt worden aangeboden, waarbij zwarte haver vaak de voorkeur heeft vanwege de constante kwaliteit.