Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
germie schreef:Is er nu nog steeds sprake van pijn? Want soms is een paard net niet geheel regelmatig, maar is er geen sprake van pijn en is dat een aangewend loopje. Ik loop ook niet 100% regelmatig is me opgevallen als ik een filmpje van mezelf zie, maar ik ben gewoon 'fit to compete'.
Dus als je nu weer uitverdooft, wat zie je dan nog?
Ik zou zelf niet direct naar een mri gaan, want eigenlijk zijn de foto's ook al niet 100% goed immers. En als er toch wel wat verbetering in werken met beslag zit zou ik dat nog een keer of 2-3 ijzers wisselen aan willen zien. Want dan moet het eigenlijk niet meer echt zichtbaar zijn immers als het verbetert. Het voordeel van MRI is dan weer dat je misschien sneller weet dat het niet meer goedkomt (of juist wel).
En ondertussen ook nadenken wat je gaat doen als het niet meer goed komt. Je bent zelf geen eigenaar zo te lezen, maar ga jij of de eigenaar een paard aanhouden wat niet meer gereden kan worden? Of ga je voor een ander paard dan? Ik zou dus ook de prognose van de dierenarts willen weten. En ik weet natuurlijk ook niet hoe oud het dier is en of je er eventueel nog mee kunt fokken.
Maar ik zou persoonlijk niet nog 2 jaar willen aanmodderen zeg maar. Ik weet iemand die dat zelfs 3 jaar gedaan heeft, heeft enorm veel geld gekost en nooit is het meer goed gekomen. Af en toe kon er een keer gereden worden en dan was het een week later toch weer mis.
kiwiwitje schreef:Ik ga mee met Germie. Ook vraag ik mij af of rechtrichten aan de hand een optie zou zijn in combi met goede begeleiding dierfysio/chiro/osteo. Uit t verslag haal ik dat ze niet recht in t gangwerk is maar ook dat ze zich op de volte niet goed toont.
Dus ik zou dat in combi met het beslag nog best de tijd durven geven.
Suzanne F. schreef:Het paard heeft duidelijk problemen met de hoefstanden wat inwendig dus problemen geeft. Je kan het nog een tijdje aankijken maar als de irritaties inwendig niet minder worden dan wordt het moeilijk. Ik lees over irritaties aan het hoefbeen en het kootgewricht. Ik ben wel benieuwd of dat inmiddels minder is. Als dat duidelijk minder is en het paard is nog even kreupel dan komt het toch ergens anders vandaan.
Wat een ellende. Zo zie je waar het gezegde No feet no horse vandaan komt. Goede voeten is zo belangrijk.

ruitje schreef:Heb je foto's van het huidige beslag en een omschrijvingvan wat er onder zit aan spullen/vulling?
Het kan echt een wereld van verschil maken wie je smid is. Ik ken er 1 die kan echt paarden opknappen met orthopedisch beslag, dat is gewoon bizar.
En er zijn er 'die slaan er een zooltje onder'
Dat is gewoon niet hetzelfde
Weet niet in welke regio je zit?
lianne125 schreef:Zijn er stand/ balansfoto's gemaakt van de voeten? Zo nee is dat nog wel een interessante optie die niet veel kost. Zeker omdat je het hebt over een naar achter gebroken voetas en ondergeschoven verzenen. Icm met de teen opwippen doet mij sterk denken aan NPA's. Ik ben benieuwd wat er op dit moment aan beslag onder zit.
LiannePuthzy schreef:lianne125 schreef:Zijn er stand/ balansfoto's gemaakt van de voeten? Zo nee is dat nog wel een interessante optie die niet veel kost. Zeker omdat je het hebt over een naar achter gebroken voetas en ondergeschoven verzenen. Icm met de teen opwippen doet mij sterk denken aan NPA's. Ik ben benieuwd wat er op dit moment aan beslag onder zit.
Wat zijn NPA’s?

. Ik heb die ( en andere) presentaties mogen zien, die waren allemaal echt zo'n eye opener. Ik had ook nog nooit van een NPA gehoord en nu kan je het niet meer 'niet zien' , zal jij ook hebben denk ik?ruitje schreef:Ja, wij bedoelen beiden Wim van der Mespel. Ik heb die ( en andere) presentaties mogen zien, die waren allemaal echt zo'n eye opener. Ik had ook nog nooit van een NPA gehoord en nu kan je het niet meer 'niet zien' , zal jij ook hebben denk ik?
Ts, hij heeft zoveel kennis van orthopedisch beslag, als ik jouw casus zo lees denk ik echt dat hij jou kan helpen. En als hij het niet kan zegt hij dat ook eerlijk. Ik zou 'm appen!