Overstappen naar ander voer? ervaringen gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CD6400

Overstappen naar ander voer? ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:07

Hoi allemaal,

Ik voer al een aantal jaar Pavo aan mijn paarden. De leeftijden zitten tussen veulen en 20 jaar oud. Nu heb ik de laatste tijd het idee dat ze het voer niet meer zo lekker vinden. De ene laat het staan, de ander eet het de ene keer wel andere keer niet. Ik vindt ze niet meer mooi in de vacht etc etc.

Ik wil graag overstappen naar ander voer en zit nu te kijken naar Vitalbix. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Of adviseren jullie ander voer?

Overigens krijgen de paarden onbeperkt hooi/voordroog kuil. En zomers overdags op gras en in de avond op stal.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:12

Wat hebben ze nodig?

Als in: vallen ze makkelijk in of zijn juist snel te dik. Als ze in het werk staan, gaat de spieropbouw makkelijk of niet. Zijn ze in de groei?

Daarvan afhankelijk zul je waarschijnlijk de volgende categorieën hebben (naast genoeg ruwvoer):
- is al te dik: vitamine/mineralen brok (basis) voldoet.
- is eerder snel te dun: basis+ calorieën aanvulling nodig (vet of koolhydraten of juist beide)
- heeft spierbron nodig: basis+ eiwitbron
- in de groei: basis+ opfok

Daarmee kan je voor ieder dier een goede combinatie maken.

Ik gok dat bijv vitalbix goed kan adviseren

germie

Re: Overstappen naar ander voer? ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

Hier voer ik nooit 1 merk, maar het merk wat in de aanbieding is. Paarden doen het er goed op en kennelijk blijft het dan ook smaken.