Op zoek naar plak ijzers shetlander

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Op zoek naar plak ijzers shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:53

Mijn Shetlander was ooit hoefbevangen ik heb nu een goeie hoefsmid maar de shet loopt op een betegelde paddock. De bak is zand en de stal met vlas, ik zie dat zijn hoefjes best wel slijten waar door de hoefsmid niet hoeft te komen. Maar ik vind de vorm van de hoeven niet goed die moeten ronder zijn. Maar er kan nu niks afgehaald worden, wie heeft er ervaring met plak ijzers? Ik ga het zo ie zo morgen aan mijn eigen hoefsmid vragen of hij dat ook doet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:06

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:36

Dat is top zeg waar bestel je dat en doe jij het er zelf op?

Kidde

Re: Op zoek naar plak ijzers shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:55

Zou je geen matten op de tegels kunnen leggen? Ik ben absoluut niet anti ijzer, maar als hij het verder goed doet zou ik het, zeker bij een shetlander, zo lang mogelijk uitstellen. Misschien zijn de matten even een investering, maar op de lange termijn zal je aan de ijzers ook een hoop kwijt zijn

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:28

marleen_usar schreef:
Dat is top zeg waar bestel je dat en doe jij het er zelf op?

Het is gewoon via Kerckhaert te bestellen, alle info staat in de link. ik heb het er nooit zelf op gedaan maar mijn smid deed dat. Die kende het ook niet en heeft zich eerst ingelezen, maar is het toen ook vaker zelf gaan gebruiken.
Je moet er wel een iets geduldig paard voor hebben wat braaf zijn voet minimaal een minuut omhoog wil houden tot het iets is uitgehard.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:41

Moet ik dan ook die kit spuit mee bestellen of kan het ook zonder?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:52

Mijn ervaring met vettec is niet heel positief.
De hoef moet echt kurkdroog zijn en hier bleef het bij lange na geen 6 weken zitten.
Voor mn shet ook bezig geweest met plakijzers maar ook daar het zelfde verhaal dat ze echt kurk droog moeten zijn met lijmen en hij heeft een ontzettend lastige maat dus niet echt reeel helaas.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:16

Banjer heeft wel duplo's onder gehad en Imprints, werkten beide erg goed.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:19

Ik weet niet hoe klein de voetjes zijn, maar SHS schoenen zijn misschien een optie

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:32

De hoeven moeten idd heel droog zijn, anders heeft de kit minder houvast. Mijn smid gebruikte een haardroger, maar als de ondergrond te nat is dan komt die niet diep genoeg. De zomermaanden zijn er misschien geschikter voor dan in de winter en voor nu zouden schoenen ook een goede optie zijn, temeer omdat je ze op stal ook gewoon uit kunt doen.

Overigens heb je de kitspuit wel echt nodig want je hebt van beide evenveel nodig én je moet het precies kunnen mengen dus die tips heb je ook nodig.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:36

Je zou Hoofwear om advies kunnen vragen, die hebben ook een aantal merken die echt kleine maatjes hebben.

Mijn merrie staat voor behoorlijk frans en heeft achter hele smalle voetjes, daarvoor hadden ze ook wat wat zonder aanpassen 9 weken er onder gezeten heeft (en toen zat het nog stevig vast maar had ze echt serieus lange voeten).

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:35

Ik denk dat je op hoofwear ze ook custom kan laten 3d printen