Bemer of mini pulse magnacare

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margootje88

Bemer of mini pulse magnacare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:24

Ik heb een paard dat enkele moeilijk genezende wonden heeft aan haar been.

Nu hoor ik veel goede ervaringen over bemer, maar ook over de mini pulse van Magnacare.

Graag hoor ik ervaringen met beide of eventueel verschillen. Zowel positief als ook negatief uiteraard.

BoktVerlaten

Re: Bemer of mini pulse magnacare

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

Moeilijk genezende wonden kun je het beste aanpakken met een high power laser. Er zijn dierenartsen en fysiotherapeuten die er eentje hebben.
In plaats van zo’n duur (en weternschapelijk niet geheel bewezen) apparaat te kopen, kun je beter een paar laserbehandelingen laten doen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:56

Wij hebben een weekje een bemer mogen testen. Ja mijn paard vond het lekker, maar ik vond niet dat het echt effect op zijn lichaam had. Nou had hij geen open wonden.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:59

Ik zou in dit geval denk ik iemand laten komen met high power laser. Ik heb de minipulse gebruikt en mijn paard vond het wel prettig, maar of het geholpen heeft weet ik niet. Hierbij ging het om een botbreuk ondersteunen in het herstel.
Maar je mag hem sowieso niet op een open wond plaatsen, ik kan me niet voorstellen dat dat prettig kan zijn. Het is best een lomp apparaat dat je relatief met druk vast moet maken en in verhouding weegt het ook nog wel wat. Dus lijkt me voor het paard niet prettig als daar open huid onder zit.