Mijn paard heeft de ziekte van Lyme

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Mijn paard heeft de ziekte van Lyme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:23

Na heel wat onderzoeken is er eindelijk een antwoord op de vraag waarom mijn paard all meer dan een jaar sukkelt met haar gezondheid. Zie mijn topic 'bezorgdheid over gezondheid van mijn paard' sorry ik weet niet hoe de link te plaatsen :')
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=2132487&start=0

Gisterenavond kwamen de bloedresultaten binnen en blijkt ze Lyme te hebben.
Vandaag wordt de antibiotica kuur opgestart.

Ik had graag is verhalen gehoord van gelijkaardige situaties en hoe deze zijn uitgedraaid. Is je paard genezen? Is er bepaald management nodig? Waar extra op letten? De voeding was al aangepast omdat er eerst een vermoeden pssm1 was. De verandering in voeding en supplementen deed wel al iets positief met haar.

Momenteel heb ik haar al een maand op rust gezet omdat ze echt last had van haar lichaam, ze werd ook boos/ gedragsverandering terwijl het een zeer lief paard is.

Ik hoop dat de antibiotica kuur aanslaat.

Odetje92

Re: Mijn paard heeft de ziekte van Lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Lyme komt veel voor, ik zie veel goede resultaten met een holistische aanpak zoals een plan van aanpak via kliniek Den Hoek. Kijk eens naar phytonics Tick borne

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

DexterM

Re: Mijn paard heeft de ziekte van Lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:43

In sept hier ook paard met vermoedelijk Lyme na bloedonderzoek. Ook antibiotica. Heeft initieel iets geholpen, maar paard werd niet beter. Door de dierenarts naar Eric Laarakker doorgestuurd. Den Hoek idd, maar dus wel bij Eric zelf. Na 2 behandelingen totaal ander paard! Of ze ooit helemaal goed gaat zijn ben ik nog niet helemaal van overtuigd, maar ze is echt mega opgeknapt.
Hij vertelde bij het eerste consult antibiotica is standaard plan van aanpak, werkt amper, idd wat Elisa2 zei alleen in een begin stadium, en verder helpt het je paard alleen maar meer achteruit omdat het niet goed is voor hele darmstelsel. Ik heb “spijt” dat ik dat eerst nog gedaan heb achteraf.
Ik was er heel sceptisch over eerlijk gezegd, maar het is echt wonderlijk hoe ze is opgeknapt.
Veel succes en beterschap voor je paardje!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Hier ook ooit eentje met Lyme. Is al wel een hele poos geleden dus ik herinner me niet alles meer van naaldje tot draadje maar 100% is hij nooit meer geworden. Eigenlijk betekende het voor het paard einde sportcarrière.
We laten daarom nu enten tegen lyme, voor wat het helpt …

Veel beterschap voor jouw paard !

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

Lukasje schreef:
Hier ook ooit eentje met Lyme. Is al wel een hele poos geleden dus ik herinner me niet alles meer van naaldje tot draadje maar 100% is hij nooit meer geworden. Eigenlijk betekende het voor het paard einde sportcarrière.
We laten daarom nu enten tegen lyme, voor wat het helpt …

Veel beterschap voor jouw paard !

Bestaat daar een inenting voor dan?
Waarom wordt dat niet standaard gegeven of aangeboden door dierenarten? Paarden lopen toch heel snel tekenbeten op door op de wei te staan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:46

Ik vermoed dat het vaccin voor paarden in Europa nog niet geregistreerd is. Daarom ook dat ik schrijf “voor wat het waard is”, omdat eea nog niet officieel is qua werking e.d.

Maar, het wordt hier wel gebruikt en na een paard dat niet meer presteerde voor de sport, een hond moeten afgeven na anaplasmose en een hond gebeten door teken die met anaplasmose en babesiose geïnfecteerd waren, hebben we er onze buik van vol. Daarom: voor wat het kan helpen, hebben we gedaan wat kon.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:47

We zijn de antibiotica kuur gisteren opgestart. Paard voelt zich vandaag hierdoor niet lekker. Eten gaat niet vlot. Ik hou haar goed in het oog.

Ik heb ook contact met een dierenkliniek in Frankrijk. Ik neem ook contact op met Den Hoek Erik Laarakkers. Ben zelf uit België afkomstig.

Ik rij vooral recreatief en basisdressuur. Ik hoop dit met haar nog te kunnen doen.