Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kabayo schreef:Ik denk dat ik haar zou verkopen met ocd. Maar dat zal je prijs wel drukken. Natuurlijk wel netjes bij benoemen maar zolang ze er geen last van heeft zou ik eigenlijk ook niet opereren. Als de nieuwe eigenaar dat wel wil is het risico ook van de koper. En niet meer van jou
Janne1998 schreef:En bijv verkopen als fokmerrie/weidemaatje/coaching? Zouden jullie dat wellicht aanraden?
Kabayo schreef:Janne1998 schreef:En bijv verkopen als fokmerrie/weidemaatje/coaching? Zouden jullie dat wellicht aanraden?
Nee. Die gaan altijd bijna gratis weg, en zolang ze er geen last van heeft kan ze gewoon aan het werk toch? Want als je niet had gerontgend, had je haar dan ook niet beleerd?
Oehlala schreef:Janne1998 schreef:En bijv verkopen als fokmerrie/weidemaatje/coaching? Zouden jullie dat wellicht aanraden?
Hier zijn er 1000 van in een dozijn , dan kun je haar ook als rijpaard met bemerking goedkoop verkopen, komt op hetzelfde neer. Zij is immers niet ongeschikt als rijpaard na dit oordeel. Of ze interessant is als fokmerrie ligt heel erg aan het papier, sport en wat de merrie zelf doet. Daarnaast staan er op het moment tig fokmerries te koop. Een verder gezond paard als weidemaatje verkopen acht ik ook kansloos.
Als je het geld er zelf niet in wilt steken, zet haar dan met dit verhaal te koop, tegen een lage prijs of breng haar met dit verhaal naar een handelaar.
Janne1998 schreef:Kabayo schreef:Nee. Die gaan altijd bijna gratis weg, en zolang ze er geen last van heeft kan ze gewoon aan het werk toch? Want als je niet had gerontgend, had je haar dan ook niet beleerd?
Ze is beleerd en wordt momenteel nog gewoon gereden.
Janne1998 schreef:En bijv verkopen als fokmerrie/weidemaatje/coaching? Zouden jullie dat wellicht aanraden?
janderegelaa schreef:Deze lijn is veel te goed om niét te opereren. De verkoopprijs met chip is veel lager dan de opbrengst zou zijn met de kosten van de operatie er nog vanaf.
Gini schreef:Janne1998 schreef:En bijv verkopen als fokmerrie/weidemaatje/coaching? Zouden jullie dat wellicht aanraden?
Nee, in se betekent dit vaak dat het paard nog met losse schroeven aaneenhangt en bewezen niet meer gereden kan worden.
Maak eens een simulatie van wat operatie, revalidatie, stalling en training zou kosten en bekijk dan of je die investering er met de vraagprijs zou kunnen uitkrijgen.
Kabayo schreef:janderegelaa schreef:Deze lijn is veel te goed om niét te opereren. De verkoopprijs met chip is veel lager dan de opbrengst zou zijn met de kosten van de operatie er nog vanaf.
Maar als het paard de nek breekt bij het ontwaken heb je niks. En zulke stomme ongelukken bij het ontwaken komt helaas nogal eens voor
Ik zou het risico van opereren echt aan de koper geven
Kabayo schreef:Operatieverzekering is niet zo heel erg duur dus daarmee dek je dat deel vrij makkelijk af.janderegelaa schreef:Deze lijn is veel te goed om niét te opereren. De verkoopprijs met chip is veel lager dan de opbrengst zou zijn met de kosten van de operatie er nog vanaf.
Maar als het paard de nek breekt bij het ontwaken heb je niks. En zulke stomme ongelukken bij het ontwaken komt helaas nogal eens voor
Ik zou het risico van opereren echt aan de koper geven
Cioccolato schreef:Je kan een andere da vragen wat die er van vind. Als een da aanraad weg te halen zou ik dat zeker doen. Als ze er last van krijgen ben je te laat en dat is zonde..
Qua verkoop.. ja.. lastig dilemma. Ik denk ook lagere prijs verkopen.
DuoPenotti schreef:Kun je hem nog wel zelf rijden? Of is je mismatch dat dat momenteel ook niet kan?
Want dan moet je hem inderdaad al ergens stallen die ofwel nu, of na operatie de verkoop doet.
En zou je het revalidatietraject wel zelf kunnen doen, of ook niet?
Dat maakt inderdaad voor het kostenplaatje ook uit.
Oehlala schreef:Het is wel een aardig lijntje idd. Jameson valt wel wat tegen in nafok, en dat zou de interesse kunnen drukken, naast de slechte markt voor verkoop.