Ervaringen mastic horse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Ervaringen mastic horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-26 10:02

Op advies van mijn dierenarts geef ik dit, maar ik meng het in de slobber.
Als mijn paard z'n emmer niet omgooit, dan kijkt hij altijd wel alle kanten in terwijl hij smakt en vliegen de spetters slobber in het rond. Dus de vraag is altijd hoeveel hij van mastic dan binnen krijgt.
Een groot paard en dan zo'n klein lepeltje op een flinke emmer slobber, ik vraag mij altijd af in hoeverre dit werkt.

Geldt ook voor brokjes, smak smak, vliegt altijd alle kanten in en aangezien we op 24/7 staan, kan ik het ook niet in z'n voerbak kiepen maar moet ik hem echt uit de kudde halen om dit te voeren. Dus ik vraag mij af hoeveel hij hiervan binnen krijgt en of het wel wat doet op zo'n grote emmer slobber. Lees liter of 2 minstens met al dat water er bij.

Wat is jullie ervaring met mastic horse? Hoe geven jullie dit? Wat merk je van het middel qua werking?

pjer

Re: Ervaringen mastic horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:30

ik meng het met 2 grote eetlepels appelmoes door wat brokjes want anders eet meneer het niet.
Maar ik vind het inderdaad ook lastig om te zeggen of het echt helpt of niet.
Bij mijn paard is het sowieso ook nog de vraag of hij actief last van zijn maag heeft of dat het 'aangeleerd' gedrag is. Hij hheef singelnijd en piept en trapt als ik aan zijn buik kom, maar bij een dierenarts laat hij niets zien. ook staat hij na het eten van bijvoorbeeld een mandarijn te gapen, dus ja is er wel iets of niet...

Met de mastic zijn de symptomen iets minder maar nog steeds aanwezig.
maar nogmaals, bij dierenartsen, instructeurs, stalmedewerkers etc, laat hij helemaal niets zien..
dus tja.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:32

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-26 11:47

pjer schreef:
ik meng het met 2 grote eetlepels appelmoes door wat brokjes want anders eet meneer het niet.
Maar ik vind het inderdaad ook lastig om te zeggen of het echt helpt of niet.
Bij mijn paard is het sowieso ook nog de vraag of hij actief last van zijn maag heeft of dat het 'aangeleerd' gedrag is. Hij hheef singelnijd en piept en trapt als ik aan zijn buik kom, maar bij een dierenarts laat hij niets zien. ook staat hij na het eten van bijvoorbeeld een mandarijn te gapen, dus ja is er wel iets of niet...

Met de mastic zijn de symptomen iets minder maar nog steeds aanwezig.
maar nogmaals, bij dierenartsen, instructeurs, stalmedewerkers etc, laat hij helemaal niets zien..
dus tja.

Tja, je hoort ook dat gekookte lijnzaad zou kunnen helpen. Stuk goedkoper.. dus zit hier ook een beetje in dubio.

Saar4

Re: Ervaringen mastic horse

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:48

Hier gaat het makkelijk naar binnen met een paar brokjes. Ik merk nog geen effect.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

Saar4 schreef:
Hier gaat het makkelijk naar binnen met een paar brokjes. Ik merk nog geen effect.

Heb je dan een maagscopie laten doen?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

Ik merkte echt verschil in gevoeligheid dat duidelijk afnam! Stalgenoten vonden het daarentegen weer niet werken. Verschilt wellicht per individu?

Ze vrat het eerst ook niet, maar heb iedere keer de dosering wat opgehoogd startend met een paar banketstaaf korrels. Uiteindelijk geen enkel probleem gehad dit te voeren.

beline1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:54

Ons paard had het ook op de overgang maag darmen en dat staat altijd onder maagzuur.
Wat wij hebben gedaan is eerst het hele reguliere medische traject afgelopen! Dat als eerste doen!
Toen was het bijna weg, maar helemaal weg kregen we het niet.
Zelfs niet na injecteerbare omeprazol en prednison kuur.

Toen verder gaan zoeken want zijn hele leven op zulke zware medicijnen was geen optie.
Kans op hoefbevangenheid en als je maagzuur continu onderdrukt heeft een paard ook minder goed vertering en opname van voedingsstoffen volgens ons.

Dus op zoek naar maagbescherming bietenpulp, en Mastic horsetreatment en dat geven wij hem nu nog steeds omdat hij super gevoelig is.
Maar we hebben hem er wel mee geholpen, hij is weer blij, heeft energie en ook weer lol in het werk.
Geef zo veel mogelijk HOOI! Max 4 uur zonder ruwvoer. Weinig tot liever geen bix en zeker geen suiker! Wel Oerbalans, slobber van vitalbix nutrimash, magnesiumcitraat.

Stel gerust je vragen, ik ben geen dokter maar heb wel ervaring helaas.