Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Devic schreef:Het klinkt, alsof ze met Metacam nog een heel paardwaardig leven heeft. Als ze daarmee nog blij en pijnvrij in de paddock/wei wilt en kan staan, waarom dan niet? Je kan eens overleggen met een arts of er minder zware middelen zijn. Misschien heeft ze ook baat bij duivelsklauw?
Eveline77 schreef:Mijn 21 jarige, waarvan ruim 18 jaar bij mij, is door steeds terugkerende blessures al 6 jaar met pensioen. Ze staat bij ons aan huis met onze 3 andere paarden. Al langere tijd merk ik dat ze geen plezier meer heeft in het buiten staan, ze rolt even en kijkt even om zich heen en dan is het wel weer genoeg voor d'r. Het liefst staat ze 24/7 op stal.
Vrijdag merkte ik op dat ze niet lekker liep en heb ik haar metacam gegeven en zaterdag had ik al een heel ander paard. Waar ze normaal na max een half uur al voor het hek staat te ijsberen dat ze naar binnen wil stond ze nu na 5 uur nog te chillen achterin de paddock. Savonds weer metacam gegeven en vandaag exact hetzelfde verhaal.
Ik kan maar tot 1 conclusie komen, ze is niet meer comfortabel zonder metacam.
Ik heb altijd gezegd ik ga een dier niet langdurig of blijvend op pijnstillers zetten. Wel gun ik haar nog wat fijne dagen.
Wat is paardwaardig?