Op advies van de dierenarts ben ik me aan het oriënteren op een vernevelaar (paard heeft al jaren astma). Mijn dierenarts levert zelf geen vernevelaar en heeft ook geen idee van de recepten/medicatie hiervoor.
Een paar jaar geleden al eens ingelezen over de flexineb. Maar de afgelopen tijd lees ik steeds vaker dat onderdelen snel slijten en vervangen moeten worden hierdoor. Dat wordt dan toch wel heel erg kostbaar.
Tegenwoordig zijn er ook al wat andere merken op de markt. En ook wel eens gelezen over iemand die volgens mij zelf een vernevelaar heeft gemaakt?
Graag hoor ik welke vernevelaar jullie hebben en of je hier tevreden over bent. En of deze draadloos of met draad is. En hoe lang duurt 1 sessie vernevelen bij jullie?
En hoe komen jullie aan de medicatie of het zoute water om hierin te doen en vernevelen?
De vernevelaar zou in principe als extra ondersteuning dienen naast zijn standaard medicatie voor de astma. Paard krijgt de hele winter door puffers (ventolin en flixotide) en helaas regelmatig een prednison kuur nodig in de winter. Zomers kan hij vaak zonder medicijnen maar vind ik het fijn als ik hem dus ook wat extra's kan geven zonder dat dit altijd gelijk medicatie is.
Hoor dus graag jullie advies/ ervaringen uit eerste hand zodat ik een weloverwogen keuze kan maken
Ik heb er zowel medicatie als NaCL in verneveld. Het is eigenlijk heel makkelijk te gebruiken en draadloos.