Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DubbelFun schreef:@Ytsje_: wat voor soort hooi voor je?? Want ik merk bij mijn shetje dat ze het op dat hele grove hooi (waarvan iedereen zegt dat het zo goed is voor paarden) niet goed doet. Dat wat fijnere hooi krijgt ze makkelijker weg, eet ze ook meer van en met meer graagte.
Ik heb even naar de samenstelling van de Marstall Gastro Muesli gekeken, maar met 48% gedroogd gras (hooi dus) en haast €40 de zak lijkt me dat een hele dure hooivervanger.
Ytsje_ schreef:Dit is grof hooi inderdaad maar ook brok en wortels eet ze niet dus denk dat het niet aan het hooi ligt. Met slobber hoop ik de darmen weer in beweging te krijgen en wat extra vocht bij te brengen dus niet persé als vervanging
Lindsey_99 schreef:Geweekte Bergwiesen of Vitalbix mash en geweekte grasbrok vinden ze vaak lekker, en seniores prioris gaat er ook goed in. Ik zou het diertje ook een zandkuur geven. Niet te veel, even rustig opbouwen. Het is niet alleen goed tegen zand maar versterkt ook de darmflora.
Niet te grof hooi aanbieden, maar wat fijner (liefst getest) hooi.
DubbelFun schreef:Idd een lekkere bak warme Seniores Priores van Subli.
SandraWierda schreef:Ytsje_ schreef:Dit is grof hooi inderdaad maar ook brok en wortels eet ze niet dus denk dat het niet aan het hooi ligt. Met slobber hoop ik de darmen weer in beweging te krijgen en wat extra vocht bij te brengen dus niet persé als vervanging
Als ze geen brok en wortels eet denk ik dat je misschien voor nu eerst naar hele lekkere slobber nog belangrijker is dan suiker arme. Suiker arm is nl niet perse het lekkerst voor ze. Misschien subli priores, daar deed mijn shet het heel goed op.
Kidde schreef:Equifyt Zupa is misschien wel wat: https://www.equifyt.com/nl/shop/granenv ... rvky1em6hm
Laag in suiker en zetmeel en ook voor paarden die moeten herstellen