Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ze moest daarna nog 1x in haar leven geprikt, de positieve associatie bleef (heb voor die eerste keer wel weken lang 2x per dag uitgebreid geoefend en de DA is toen geweest op het vaste oefenmoment) en daar reageerde ze niet op. Helaas was dat om haar in te laten slapen...Elisa2 schreef:Jouw paard heeft angst en spanning opgebouwd door de nare ervaringen in de kliniek. Ik denk dat wat Lyona schrijft een hele goede is. Gaan oefenen met een pen en eventueel clicker oid zodat je haar op het 'enge' moment een positieve afleiding/ beloning kan geven. Haar associaties moeten weer van iets negatiefs naar iets positiefs gaan.
Kabayo schreef:Texas02 schreef:Grondwerk doen
Hoe gaat grondwerk helpen?
Daihyo schreef:Hier komt de dierenarts niet eens in de buurt zodra ze (denk ik) de alcohol ruikt. Laat staan de prik voelt. Laatst moest ze rondom op de foto, ik heb geoefend met brokjes en een satéprikker de prikjes. Ging goed.
Maar met de dierenarts ging het totaal niet, ondanks de afleiding van brokjes. Gelukkig had ik een hele rustige en kundige jonge dierenarts die zelf met haar ging wandelen. Want zodra ik haar overpakte en een rondje liep kalmeerde ze meteen, maar in de buurt van de dierenarts ontplofte ze weer. Het is uiteindelijk gelukt, maar vraag niet hoe.
Dus ik hou mijn hart alweer vast voor de enting van volgend jaar. Ik ga weer opnieuw met de satéprikker beginnen en pak er ook maar een flesje alcohol bij denk ik....