Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Saaams schreef:Ik heb dit paard langs zien komen op facebook en volgens mij werd er nog 12000 voor gevraagd kan dat?
Ik had hem laten staan. Een operatie aan 5 wervels is echt niet niks en zeker voor dat geld.
Verder geen ervaring voor je.
LieZ_Horses schreef:Mijn paard is in maart 2021 geopereerd aan meerdere wervels. In september 2021 heb ik hem gekocht. Ik heb met keuren zijn rug goed op de foto laten zetten.
Ik heb nooit wat gemerkt aan hem. Ik doe al jaren van alles met hem.
Crossen, hoge dressuur, springen, buitenritten.
Hij wordt jaarlijks gecheckt, zijn rugspieren zijn in hele goede conditie.
LieZ_Horses schreef:Mijn paard is in maart 2021 geopereerd aan meerdere wervels. In september 2021 heb ik hem gekocht. Ik heb met keuren zijn rug goed op de foto laten zetten.

germie schreef:LieZ_Horses schreef:Mijn paard is in maart 2021 geopereerd aan meerdere wervels. In september 2021 heb ik hem gekocht. Ik heb met keuren zijn rug goed op de foto laten zetten.
Is die jaarlijkse check noodzakelijk? Dan is zoiets voor mij een nogo. Of doe je dat voor je eigen gemoedsrust?
germie schreef:Laat je een paard wat ooit geopereerd is aan OCD ook staan? Dat zijn heel veel hengsten ook namelijk. Anders komen ze niet door de keuring voor de dekdienst.
Wat ik hier belangrijk zou vinden is of het paard dan echt weer voor 100% goedgekeurd is voor de sport. Bij een ja zou de verkoper het niet eens hoeven vermelden. Dus ergens denk ik dat er toch een niet 100% ja gegeven is. Of dat je het kunt zien op foto's van de rug, als je die laat maken met keuren.
Vergeet niet dat 15 jaar geleden een paard eigenlijk niet met de rug en hals op de foto gezet werd. Toen waren kissing spines behoorlijk onbekend. Een merrie kreeg het PROK certificaat met alleen foto's van de benen.