Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ir111 schreef:Eens met mijn voorgangers. Aan de andere kant snap ik ook dat je nu niet zomaar wilt stoppen.
Ik zou eerst goed nadenken over wat je precies wilt met dit paard. Is het ook goed als je er niets meer mee kunt doen (behalve een wandeling aan de hand en wat grondwerk)? Of wil je er wel op kunnen? En is wat jij wilt realistisch?
Als je besluit door te gaan zou ik willen weten wat er gebeurd als het paard op pijnstillers staat. Is er dan enorme verbetering? In overleg met dierenarts bepalen wat oorzaak is en wat gevolg. Vaak zie je dat problemen in de hals zich vertalen naar problemen in de voorvoeten bv.
Als je dit traject ingaat spreek dan van te voren af hoe lang je een bepaalde behandeling wilt doen en welk resultaat je wilt zien. En bedenk ook wat je wilt als het resultaat niet behaald wordt.
Ik zou dit in goed overleg doen met je dierenarts.
Overigens hangt eea ook heel erg samen met de plek waar je paard staat. Zijn de leefomstandigheden dusdanig (of kunnen ze daaraan aangepast worden) dat herstel ook echt mogelijk is?
Vrijbuiter34 schreef:Dank voor je reactie. Ik zou er het liefste nog wel op kunnen zitten. Ik hoef niet hoog niveau dressuur / we / trail met hem te behalen, een rustige buitenrit zou wat mij betreft prima zijn. Ik wil alleen wel dat hij echt pijnvrij is als we wat kunnen ondernemen.
Ik merk dat nu hij niets doet (hij staat met 2 andere ponies) hij 'vervelend' gedrag begint te vertonen. Lees: bijten en jagen. Ik zou hem apart kunnen zetten maar dan loopt hij langs het hek heen en weer. Mocht dit noodzakelijk zijn voor herstel dan is het niet anders, maar liever niet.
ik doe veel grondwerk, vind ik ook leuk maar nu dus niet omdat ik bang ben dat hij pijn heeft. Als hij wel kan blijven staan dan is het minimale dat hij pijnvrij moet zijn. Ik heb nu geen idee of dat het geval is zonder belasting.

Zelf denk ik dat je diep in je hart al weet wat het beste voor je dier zal gaan zijn, maar dat je hoofd nog moeite heeft met het accepteren.
Pfff dat wil je niet horen . Eerst en vooral: sterkte !