. Maar vindt nu maar een muesli of krachtvoer dat ik een werkend paard (Arabier) kan voeren.
Iemand van jullie ideeën? Alvast bedankt voor het meedenken!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.
.
doet haar goed. Hooi komt van eigen land en is goed, licht bemest en bekalkt maar wel laag in voedingswaarde en waar we naar gewerkt hebben suiker! Ingeborgx schreef:Super bedankt alvast! Agrobs heb ik ook gezien denk dat ik die eens ga proberen. Ik heb altijd oerbalans gegeven maar ben weggegaan van de balansers omdat mijn beide paarden super hoog zaten in selenium.
Sameerah is goed op gewicht maar valt teveel af ook spier verlies als ik niks bijvoer. Wanneer ze op het gras gaat groeit ze snel zijn ook alle problemen na een aantal weken weg!
Mais ipv soja en luzerne heb ik nog niet gezien. Wel mengsel met granen en mais maar dat is wel erg rijk en echt voor de energie vreters onder de paarden .
Ik voer gekookt lijnzaaddoet haar goed. Hooi komt van eigen land en is goed, licht bemest en bekalkt maar wel laag in voedingswaarde en waar we naar gewerkt hebben suiker!

Ingeborgx schreef:Bedankt voor je feedback! Ze krijgt hooi droog onverpakt onbeperkt , Vitalstyle gut & gastro halve maatbeker , lijnzaad gekookt volle hand, lijnolie < 50 ml en een handje Vitalstyle soft&fiber voor het langzamere eten. Ik heb nu gut & gastro deels vervangen door fiber beet omdat er lupine erwten inzitten. Deze wil ik vervangen. Ze krijgen extra vitamine e en geen balanser meer ivm selenium veel te hoog. Dit na bloedonderzoek.
.
. Succes in elk geval!