Ze spant enorm, wil maximaal de halve baan rond maar liefst gewoon weg, kortom niet te rijden. Ik heb al grondwerk geprobeerd, aandacht bij mij houden, wijken erlangs enz maar de spanning wordt niet minder. Wie heeft ideeën of tips?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

soesita schreef:Maar waarom eigenlijk zijn ze zo bang voor varkens? Dat zijn toch geen natuurlijke vijanden?
Ik heb het ook meegemaakt toen ik met mijn pony op een boerderij te gast was: stoere pony die nergens bang voor is flipte compleet als de (vrijlopende) hangbuikzwijntjes in de buurt waren. Ik heb het in die week trouwens ook niet opgelost gekregen. Dus helaas ook geen concrete tips voor de TS. Maar als het varken van de buren is zou ik proberen of er een oplossing is waar de buren aan meewerken. Bijvoorbeeld door ze een tijd naast elkaar te huisvesten.
germie schreef:soesita schreef:Maar waarom eigenlijk zijn ze zo bang voor varkens? Dat zijn toch geen natuurlijke vijanden?
Ik heb het ook meegemaakt toen ik met mijn pony op een boerderij te gast was: stoere pony die nergens bang voor is flipte compleet als de (vrijlopende) hangbuikzwijntjes in de buurt waren. Ik heb het in die week trouwens ook niet opgelost gekregen. Dus helaas ook geen concrete tips voor de TS. Maar als het varken van de buren is zou ik proberen of er een oplossing is waar de buren aan meewerken. Bijvoorbeeld door ze een tijd naast elkaar te huisvesten.
Google maar eens, heeft te maken met wilde zwijnen en dan gewoon puur het instinct. De geur van varkens en het gedrag, het zit er gewoon in bij paarden om er bang voor te zijn.
Kabayo schreef:Wat doet de pony als die gewoon los in de bak staat (zonder werk, of mens)
Is ze dan ook panisch bang?
ruitje schreef:Ik denk dat je 'varken' moet loslaten en moet werken aan het afvloeien van spanning überhaupt. Is ze bijvoorbeeld ook bang van parasols etc? Dan kan je trainen met iets wat je zelf onder controle heb i.p.v. de dingen van de buren