Supplement spieropbouw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendyxxx

Supplement spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-25 13:19

Ik wil mijn paard vanaf januari graag wat bij gaan voeren voor het opbouwen van spieren, ze krijgt nu alleen een balancer met wat lucerne, naast haar hooi natuurlijk.

Ik zou vooral graag ervaringen willen horen en wat jullie zouden aanraden, ik zag al verschillende voorbij komen, maar wil niet zomaar wat aannemen van de advertenties.

Ook dingen kwa ingrediënten waar ik op moet letten wat er juist wel of niet het beste in kan zitten zou ik graag horen!

BoktVerlaten

Re: Supplement spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 13:27

Pavo proteine plus is een fijne eiwit / aminozuren brokje, wordt goed gegeten en is mooi samengesteld uit verschillende eiwitbronnen

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 15:48

Ik denk dat je beter eerst kunt kijken hoe je training eruit ziet en welk voer daarbij hoort.

Doe je weinig is een balancer ok, maar kun je supplementen voeren tot je arm bent, maar zonder echte training komen er geen spieren op. Train je fanatiek is een balancer gewoon te weinig en als je die dan vervangt door een voer passend bij je training krijgen ze automatisch meer gerichte voedingstoffen binnen, waardoor ze meer spieren kunnen opbouwen.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 16:52

kijk eens naar sojaschroot. Is een relatief goedkope manier om eiwitten te voeren aan je paard.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 17:06

Ik geef de mijn Bodybuilder van Hippalgo. Daar ben ik tevreden over.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 18:21

Na een hoop supplementen proberen overgestapt op lucernebrok. Veel eiwit, meer resultaat en beter voor mijn bankrekening :D

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 18:40

Theeglas schreef:

Hier ben ik ook tevreden over :j

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 18:55

Myo proteine flakes van Agrobs. Het ligt er ook aan wat voor type paard je hebt, waarom er extra aandacht moet zijn voor spieropbouw, wat je met het paard aan arbeid verricht.

wendyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-25 21:41

SandraWierda schreef:
Ik denk dat je beter eerst kunt kijken hoe je training eruit ziet en welk voer daarbij hoort.

Doe je weinig is een balancer ok, maar kun je supplementen voeren tot je arm bent, maar zonder echte training komen er geen spieren op. Train je fanatiek is een balancer gewoon te weinig en als je die dan vervangt door een voer passend bij je training krijgen ze automatisch meer gerichte voedingstoffen binnen, waardoor ze meer spieren kunnen opbouwen.

Mijn paard is momenteel in overgewicht en wil hierdoor niet meer gaan geven kwa brok en alleen wat extra om haar toch te helpen met wat meer spieropbouw als we extra gaan trainen. Zodra ze goed op gewicht is ga ik kijken of we eventueel overstappen naar wat anders.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:46

Theeglas schreef:

Ik gebruik dit product ook voor mijn senior.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 08:02

Op aanraden van een sportDA heb ik mijn 4 jarige (die in spieren was teruggevallen na een castratie) muscle up van TRM gegeven. Dit moet je 2 maanden geven én natuurlijk ook wel trainen ;) . Maar het verschil is echt groot én hij werd van dit product ook niet heet.

Maar kijk inderdaad goed naar de reden waarom je aan spieropbouw wil doen. Het supplement hangt daar uiteraard vanaf. Misschien kan je de vraag ook gewoon even stellen aan je DA.

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:09

Ik zou eerst een goed bloedonderzoek laten doen. Als er bv een vitamine E tekort is, kan je geven wat je wilt maar die spieren zullen achterblijven.
En zomaar vitamine E geven is ook risicovol,

Ik heb uiteindelijk een lange vitamine E kuur moeten geven, spirulina en lucerne

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:16

Ik geef zelf muscle fit van horseflex bij (daar zit geloof ik spirulina in, magnesium en ook natuurlijke vitamine E), mijne was na een blessure al zijn spieren verloren. Ik geeft het nu ongeveer 2 maanden en hij doet het er heel erg goed op. Ik krijg tegenwoordig ook vaak complimenten over hoe goed hij eruit ziet (hij is echt van een hoopje naar een mooie sportpony gegaan zeg maar). Hij krijgt dit samen met florian slow fit. Daar krijgt hij 400gr per dag van (2x 200gr) en bij zijn avondeten krijgt hij een schepje (denk ongeveer 40gram) van de muscle fit. Hij weegt trouwens ongeveer 400kg (D-pony). Hij is van zichzelf al heel voorwaarts en scherp, maar met deze combinatie blijft hij mooi werkbaar en kan hij wel spieren opbouwen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:18

Voor goede spieropbouw zit je met meerdere factoren:
1: voldoende training, als je spieren niet extra aan het werk zet, ontwikkelen ze niet
2: de juiste bouwstenen dmv eiwitrijke voeding of supplementering van de juiste eiwitten: rice bran, soja, lucerne, spirulina, chlorella...
3: kataysator voor de spieropbouw: gamma oryzanol, duurste variant van supplementen

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 10:04

petitparis schreef:
Voor goede spieropbouw zit je met meerdere factoren:
1: voldoende training, als je spieren niet extra aan het werk zet, ontwikkelen ze niet
2: de juiste bouwstenen dmv eiwitrijke voeding of supplementering van de juiste eiwitten: rice bran, soja, lucerne, spirulina, chlorella...
3: kataysator voor de spieropbouw: gamma oryzanol, duurste variant van supplementen

Ik heb inderdaad gemerkt bij mijne dat goede en voldoende training misschien wel de belangrijkste bouwsteen is. Ik probeer zoveel mogelijk 2 dagen werken - 1 dag rust aan te houden. En de 2 dagen werken is dan niet per se 2 dagen vol aan de bak. Maar bijvoorbeeld 1 dag aan de hand dressuren of een buitenritje en 1 dag een zwaardere training (springen/dressuur/lange buitenrit). En de dag rust ga ik eigenlijk wel altijd een klein stukje wandelen, of hij mag gewoon helemaal niks doen. Hij komt wel elke dag in de weide van 9-5.

Het dressuren aan de hand en dan ook op echt een correcte manier (en met les ook) helpt hier nog het meeste om de juiste spieren op te bouwen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 10:22

Mijn ppid'er is goed bijgetrokken van bodybuilder van mijten. Ze eet het met smaak terwijl ze kieskeurig is

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:36

Je paard is te dik, zeg je en moet spieren kweken.

Voorlopig zou ik het beperken tot hooi/voordroog + beetje balancer.
En verder zoveel rijden en werken als gepast voor (de leeftijd van) jouw paard. Lange, matig intensieve buitenritten zijn ideaal om af te vallen en toch de voorwaartse zin er in te houden. Eenmaal je paard op een goed gewicht en conditie kan je nog altijd kijken of er iets qua extra voer nodig is.
( supplementen zijn imo enkel verantwoord als er bewezen tekorten zijn. Zomaar op het gevoel, of "van horen zeggen" kan je evengoed misdoen. Het enige wat dan zeker is, is dat je portemonnee "afvalt ".

Hoe oud is je paard en welk werk krijgt het?