Hoi hoi!ik twijfel of ik mijn tinker wel of niet moet scheren. Ik rijd haar nu 2x per week ongeveer en dan is ze vaak redelijk bezweet. Ze houdt niet echt van dekens dus hebben we haar nog niet geschoren. Ondanks dat ik haar na het rijden altijd goed borstel/droogtrek, en ze bijna altijd rolt na het rijden weet ik niet of ik haar toch moet scheren. En ook al heeft ze een wintervacht, kan ik der dan de hele winter zonder deken zetten? Ik heb niet het idee dat ze het koud heeft maar toch. Iemand tips?
Als ze niet van dekens houdt zou ik haar niet scheren
Kabayo
Geplaatst: Vandaag, 14:01
Ik zou een jachtpatroon scheren Niet helemaal kaal, zeker niet als je maar 2x per week rijd
Tilmar
Geplaatst: Vandaag, 14:03
Scheren doe je vooral als het problemen geeft na het rijden, als je ze niet meer opgedroogd krijgt.
Zo te horen doe je dat prima! Kou kunnen ze best goed hebben hoor, regen is minder. Ik weet niet of ze een droge plek heeft?
En als je haar half scheert? Google maar eens op jachtmodel. Misschien niet het allermooiste, maar wel heel praktisch. Ik zou zelf dan wel een deken op doen, maar als je heel beperkt scheert is dat misschien niet eens nodig.
tamary
Geplaatst: Vandaag, 14:13
Minimaal streepje : Genoeg om teveel warmte kwijt te raken, niet om dekens nodig te hebben.
Ik zat een beetje met hetzelfde dilemma hoewel ik de (sport)pony’s wel dekens op heb. Ondanks dat waren ze beide heel nat na het werk. Dus ik heb de hals er half uit en dat bevalt heel goed! Pony 1