Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Aife schreef:Hoe oud was jouw merrie bij de operatie @Roosa?
Het is de leeftijd waardoor de chirurge niet staat te springen voor de operatie. Omdat ze al 22 is, gaat de revalidatie langer duren en op die leeftijd een paard stil zetten heeft grote impact op de conditie. Dan is de vraag of ze haar huidige conditie nog kan terug krijgen, of het nog wel zin heeft om haar op die leeftijd een operatie te laten doorstaan.
Ikzelf vind het een hele moeilijke overweging. Ik wil haar alle kansen geven, maar het moet tegelijk ook eerlijk tegenover haar zijn.
Gulpje schreef:Mijn Fries heeft dit 3 keer gehad aan beide voorbenen.
Eerste 2 keer bij Emmeloord gelopen, heeft per voorbeen 2 jaar geduurd voor we weer echt groen licht kregen.
Toen zijn rechtervoorbeen wederom geblesseerd raakte ben ik van taktiek veranderd en heeft de Hofstede mij enorm geholpen dmv 2/3 maanden Robert Jones verband en daarna zelf gebandageerd. Binnen 5 maanden was ik weer aan het rijden en hij heeft er daarna nooit meer last van gehad.
Tientjeblij schreef:Mijn merrie van 22 heeft dit ook. Ik heb besloten geen operatie te doen en niet meer te draven en alleen nog stapritjes te maken. Dat gaat erg goed, de verdikking aan de buitenkant is nu bijna weg. Ik denk wel dat als ik weer in de bak zou gaan draven het weer terugkomt.
Sinds ze terug last heeft heb ik uiteraard niet meer gereden) Aife schreef:Gulpje schreef:Mijn Fries heeft dit 3 keer gehad aan beide voorbenen.
Eerste 2 keer bij Emmeloord gelopen, heeft per voorbeen 2 jaar geduurd voor we weer echt groen licht kregen.
Toen zijn rechtervoorbeen wederom geblesseerd raakte ben ik van taktiek veranderd en heeft de Hofstede mij enorm geholpen dmv 2/3 maanden Robert Jones verband en daarna zelf gebandageerd. Binnen 5 maanden was ik weer aan het rijden en hij heeft er daarna nooit meer last van gehad.
Dat is wel heel interessant Gulpje. Hij is niet geopereerd?
Mijn merrie heeft het ook aan beide voorbenen... Eerst rechts, dan links en bleek rechts op echo ook terug verdikt en nu wederom links.
Mocht hij wel naar buiten met die bandages?
roosa schreef:Ik zou toch rust geven.
Die pees schuurt toch langs dat bandje krijg je weer rafels dat wil je ook niet.
Dus is zo min mogenlijk beweging toch wel het beste lijkt mij.