Als eerste: paard mankeert niets aan haar tanden. Wel heeft ze inmiddels ik denk doordat ze iets ouder word aan de zijkant een onderlip die iets omkrult, ze is overigens 14 jaar en een Friese merrie.
Mijn paard laat dus de Vitalbix Balance+ Muesli uit haar mond vallen, niet alles maar toch smeert ze er wel mee. Ze vind het voer wel lekker en ik ben er ook zeker tevreden over want ze doet het er super op. Andere brokjes laat ze niet uit haar mond vallen, wortels hooi en gras eten gaat ook allemaal prima.
Ik vraag mij dus af of er meer paarden zijn die hier last van hebben.
Ik heb een paard die met alles knoeit. Ook niks mis met de tanden, maar het is gewoon net een kleuter Helpt het om het een klein beetje nat te maken? Dat het misschien wat beter in de mond blijft plakken?
SandraWierda
Geplaatst: 09-12-25 17:21
Doet ze het bij andere Müeslies ook? Kan zijn dat ze de stukjes lucerne niet fijn vind, omdat je zegt bij andere brokjes doet ze het niet?
Andere muesli durf ik niet te zeggen, maar deze muesli is vrij van luzerne dus dat kan het probleem niet zijn. Er zit wel iets anders door wat op luzerne lijkt, maar ze krijgt ook af en toe Fibermix en dit eet ze ook gewoon zonder problemen.