Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elisa2 schreef:Natuurlijk, maar meestal worden paard eerst een keer goede gewassen voordat ze geschoren worden omdat dit overtollige huidvet anders teveel in de machine gaat zitten. Geschoren paard staat onder een deken en als ze grijs uitslaan is het huidvet overtollig dus kan een keer goed wassen echt geen kwaad.
Sjauke schreef:Elisa2 schreef:Natuurlijk, maar meestal worden paard eerst een keer goede gewassen voordat ze geschoren worden omdat dit overtollige huidvet anders teveel in de machine gaat zitten. Geschoren paard staat onder een deken en als ze grijs uitslaan is het huidvet overtollig dus kan een keer goed wassen echt geen kwaad.
Ik had hem voor het scheren inderdaad gewassen maar het is daarna pas gekomen
Sjauke schreef:Elisa2 schreef:Natuurlijk, maar meestal worden paard eerst een keer goede gewassen voordat ze geschoren worden omdat dit overtollige huidvet anders teveel in de machine gaat zitten. Geschoren paard staat onder een deken en als ze grijs uitslaan is het huidvet overtollig dus kan een keer goed wassen echt geen kwaad.
Ik had hem voor het scheren inderdaad gewassen maar het is daarna pas gekomen
DubbelFun schreef:Mijn paard staat 95% van de tijd met een deken om en heeft nog nooit deze grijze laag afgegeven bij aaien, terwijl mijn shet -die meestal zonder deken staat- je een hele witte hand geeft als je die aait.
En zeker nu in wintertijd waarbij ze hun natuurlijke vetlaag extra nodig hebben worden ze ook niet dagelijks gepoetst.
Kabayo schreef:Ik denk dat de permanente verf los laat.. Zou naar een goede spuiter gaan
Oké zonder gekheid, dat is huidvet. Was hij vorig jaar ook geschoren? Is de deken in de tussentijd gewassen of juist niet? Ik vind ze hier ook altijd ‘grijzer’ onder een deken. Maar soms is de deken zelf ook gewoon vies