Triphala of glucobalance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haha1995

Triphala of glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 14:14

Nadat ik hier op bokt positieve ervaringen las over de triphala heb ik dat ook gekocht en gevoerd aan mijn paard met cushing en insulineresistentie....
Ik heb ze jaren goed gehad op de combi prascend / glucobalance....Maar omdat ik enthousiaste reacties over de triphala las dacht ik ,ik ga dat ook eens proberen...Maar helaas staat ze nu met een dikke manen kam en zie ik haar vetpakken groeien...
Nu is het lang mooi weer geweest en met 5 ha hadden en hebben we dus ook vol op gras..
Dus vraag ik me af...komt het door het gras of de triphala...
Zijn er meer paarden die het niet goed op Triphala doen?

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 14:29

Ja die van mij. In eerste instantie was ik tevreden over de Triphala maar halverwege het weide seizoen stond ze, ondanks graasmaker, op ontploffen. Toen de Glucobalance weer gaan geven en ik zag veel meer verschil.

haha1995

Re: Triphala of glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 14:35

Dat is wat ik ook zie...Het is jammer ,maar dan terug op de GB...Ze at de triphala wel veel beter dus ik was al blij..ze at nu zonder zeuren het handje voer met medicatie er door.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 16:39

Hier bleven de vieze ogen en leverstrepen op de vacht. Wij zijn terug gegaan naar hypobalance. Werkt hier beter dan glucobalance.
Nog bijna een kg aan triphala staan :o

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 17:14

Ik ben ook niet zo fan van de triphala eerlijk gezegd.. Wat is de hypobalance? Die ken ik nog niet/

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 17:44

Furst schreef:
Ik ben ook niet zo fan van de triphala eerlijk gezegd.. Wat is de hypobalance? Die ken ik nog niet/

Hypobalance is net als glucobalance van phytotonics....De glucobalance is meer voor insuline resistentie Hypobalance is meer een hormoonregelaar dus voor al als je paard ppid heeft...
Soms kan je met Hypobalance een paard een tijdje van medicatie afhouden...

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 17:45

Slmt9 schreef:
Hier bleven de vieze ogen en leverstrepen op de vacht. Wij zijn terug gegaan naar hypobalance. Werkt hier beter dan glucobalance.
Nog bijna een kg aan triphala staan :o

De mijne heeft momenteel ook zulke vuile ogen,ik heb eigenlijk de link niet gelegd...Wel net twee potten GB terug besteld

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 18:22

haha1995 schreef:
Furst schreef:

Hypobalance is net als glucobalance van phytotonics....De glucobalance is meer voor insuline resistentie Hypobalance is meer een hormoonregelaar dus voor al als je paard ppid heeft...
Soms kan je met Hypobalance een paard een tijdje van medicatie afhouden...

Onder andere. Maar mijn paard heeft geen cushing. Het helpt ook suikers reguleren of stofwisseling. Weet het niet meer uit mn hoofd.
Wij gebruiken het alleen in de lente/herfst om te helpen suikers reguleren. Mijn paard schuurt dan bv niet meer.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 20:04

Hier sinds een aantal weken ook overgestapt van Glucobalance naar triphala. Maar ik ga ook weer terug. Heb het nu een tijd volgehouden, maar merk niks van de triphala.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 21:53

Bij mij is het juist andersom. Ik merkte niet veel verschil met de glucobalance en de suikerbalans. Toen ik Tripala ben gaan geven, was hij minder opgeblazen en geen harde manenkam gehad deze zomer.