Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Suzanne F. schreef:Jeetje wat een een nare blessure. Ik denk dat die heel lastig te behandelen is. Ik hoop dat het beter wordt met de tijd. Veel blessures gaan uiteindelijk vanzelf over als er geen zaken echt beschadigd zijn.
Thrive schreef:Hoi bokkers,
Wat we tot nu toe geprobeerd hebben: in de acute fase boxrust met metacam, ondersteunen met supplementen zoals magnesium en vitamine E + selenium, sportmassages, dry-needling en chiropractie, aan de hand wandelen, balkjes stappen, pilates-oefeningen om de omliggende spieren sterker te maken, acupunctuur en homeopatische supplementen.
We zijn nu wat op een punt dat we redelijk door de opties heen lijken te zijn.
Alvast bedankt voor het lezen en de reacties/suggesties.
Elisa2 schreef:Nee dat is niet hetzelfde als dry needling, dat werkt vooral oppervlakkig waar fascia release veel dieper gaat.
Popstra schreef:kan laser therapie niet wat betekenen?
goldyc schreef:Misschien moet het paard gewoon een tijd rust hebben? Sommige dingen genezen met rust, en ik zie dat je tot dusver vooral met haar aan de weer bent geweest met verschillende oefeningen zoals balkjes stappen. Je kan altijd opteren om haar een paar maand gewoon op de weide te laten staan en rust te geven (ik neem wel aan dat de dekkende ruin inmiddels weg is?).
Jasmijn159 schreef:Been laten uitverdoven. Peroneus en/of tibiaal block. Dan sluit je al alles vanaf de hak uit. En misschien ook knie/heup intra articulair. Op inspectie/palpatie alleen kun je zo'n diagnose onmogelijk stellen.