Eerst even snel voorstellen;
Ik ben Mariska, ik ben nieuw hier
Mijn paard heeft 2 jaar geleden een hoefkatrol-ontsteking gehad. Dit kwam door verkeerde/te zware belasting. Hij is heeft toen aangepast beslag (eggbars ofzo?helemaal rondom) gekregen en wat pijnstilling. Nooit ingespoten of iets.
Hij loopt prima. Goed soepel, niet kreupel en laat ook totaal geen tekenen van pijn zien.(Hij staat nu niet op pijnstilling!)
Tenminste..
Alleen als hij net uit zijn stal komt, (na langer stilstaan) , op de stenen; hij is dan wat kort in de voorbenen. Eenmaal warm of in de bak/gras is dit weg en loopt ie de sterren van de hemel.
Nu is het zo dat ik een optie heb gekregen voor een nieuwe stal en ik vraag me af of ik dat moet doen. Ik hoop dan ook dat jullie hiermee kunnen helpen
Wellicht heeft iemand ervaring met hoefkatrol stadium 2 door verkeerd trainen?
De stal waar hij nu staat is een normaal formaat stal (3x3?)en komt daar ongeveer 3x per dag buiten (het is practisch naast mijn huis) alleen ik vind de stal wat aan de kleine kant voor mijn reuze kind..
De andere stal is groter. Ik denk dat deze 4x4 is en daar zal hij dus meer ruimte hebben. Ook kan hij daar elke dag bijna de hele dag buiten staan.
Alleen zit er geen bak bij. Daarvoor moet ik ongeveer 5 a 10min stappen naar de vereniging.
Die trainingen zijn wel nodig om goed recht te richten en zijn achterhand te trainen.
Ik zit in dubio..
waar hij nu staat is dichtbij en kan ik hem vaker uit zn stal halen en hoeft hij niet over de harde weg om te trainen (ik ben bang dat dat pijn doet omdat hij vanuit stal korter is)
Op de andere stal is hij vaker buiten en heeft ie iets meer ruimte maar moet ik dus wel over die harde weg..
Iemand enig idee? Wat zouden jullie doen?
. Die ruimte zit weinig winst op. Qua buiten staan is het wel fijner natuurlijk, mits de plek waar hij komt te staan ook een fijne plek heeft om buiten te staan. Is het droog bijv? Hoe is de ondergrond bij regen of vorst. Staat hij alleen of met andere paarden? Krijgt hij daar ook eten op de paddock of staat hij de hele dag buiten zonder? Wat voeren ze aan hooi, is dat voldoende en staat hij niet te lang zonder eten?