Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anjali schreef:Tegen straalkanker (nadat het slechte verwijderd is) had ik vroeger een middel in een spuitbusje. Het voordeel is dan dat je de hoef niet lang omhoog hoeft te houden. Dat was dus als nabehandeling zodat het niet terugkomt.Toch het beste om aan je DA te vragen wat de mogelijkheden zijn.
tamary schreef:Pijn in de voorbenen zal (deels) ook gecompenseerd worden door meer gewicht door de achterbenen te laten dragen. Want dat gaat en/of diagonale been, been er naast om deels gewicht van pijnlijke been naar door te schuiven.
Nu is daar ook 1 been van pijnlijk en blijft nog 1 achterbeen over die moet compenseren voor en andere achterbeen en minimaal 1 voorbeen.
De CPL zal ook niet meehelpen qua willen meewerken en ongemakken, naast mogelijk mede oorzaak ontwikkelen straalkanker. En een heel lief karakter maakt knoop doorhakken ook moeilijk, sommige paarden vergeven (te)veel en geven dan ook qua pijn lastig grenzen aan.
Ja, de optie inslapen zou hier zeker hoog op de mogelijkheden lijst staan, ook wetende dat straalkanker een pijnlijk behandeltraject is zonder garanties en ook CPL gaat nooit over (zijn er niet een aantal tinker dekhengsten wegens cpl ingeslapen?). Eigenlijk juist zo'n lief paard dat de pijn, etc. niet naar jouw of andere mensen of paarden communiceerd via agressie maakt het nog wel eens makkelijker om langer door te gaan dan eigenlijk paardwaardig zou zijn.
Eerlijk, ik ben geen fan van sokkenpaarden mede wegens de cpl ellende, en had dit paard zeker laten staan om zo'n gaat enkel erger wordende aandoening. Je hebt een paard gekocht met een erger wordend probleem, en helaas zitten daar moeilijke beslissingen aan vast op meestal kortere termijn dan een gezond paard van dezelfde leeftijd.
Binck8 schreef:Moeilijk dit, tegen de mijten zou je cydectin kunnen gebruiken. Dat heeft hier heel goed gewerkt. Byemite deed niet genoeg. Voordeel van de benen knippen/scheren is dat je dan ook beter bij de cpl kunt komen om dat eventueel nog te verzorgen.
Voor de artrose zou ik vooral van binnenuit ondersteunen en natuurlijk rekening houden met eventuele pijn en de hoeveelheid beweging die hij krijgt.
Qua straalkanker zou je op je dierenarts kunnen vertrouwen, het is niet altijd einde oefening als dat speelt. Kan goed behandelbaar zijn.
Sterkte in ieder geval, laat je goed informeren voordat je overhaadt beslissingen neemt die niet terug te draaien zijn.
ruitje schreef:Ik zie deze combinatie van klachten vaker bij tinkers( luchtweg, cpl, mestwater, hoefkanker)
Ik denk dat er van binnen dan gewoon iets niet pluis zit. Alle paarden die ik hiervan heb gezien zijn uiteindelijk ingeslapen.
Ik zou mijzelf en mijn paard een pijnlijk, emotioneel en financieel laatste jaar besparen en afscheid nemen.