Jaa ik ben wel fan van oerbalans maar toch niet alle pony’s hier eten het even goed en het is natuurlijk vrij prijzig.
Nu zoek ik een brok met vitamine maar LAAG in suikers zetmeel etc .. dus een soort oerbalans idee maar dan van een ander merk.
Pony’s staan hier eigenlijk meer als grasmaaiers en meer in het winter seizoen wat extra vitamines. Ze hebben al hooi met redelijk wat suiker dus dat wil ik zo min mogelijk bij voeren.
Brok / muesli / supplement brokje mag wel wat duurder zijn als je er niet perse veel van moet geven.
Ik ben tot nu toe erg tevreden over Dodson & Horrell Daily Vitamins & Minerals. Je geeft er erg weinig van en mijn kieskeurige paard eet het heel graag.
Ik vind de oerbalans wel mee vallen omdat je er zo weinig van geeft. Maar hier wordt het ook wisselend gegeten. Horseadds gaat er hier wel goed in.
En idd in dat topic staan veel tips
Ibbel
Geplaatst: Vandaag, 09:52
Ik het het al vaker gezegd: wat gaat die hooguit 300 gram vitaminebrok met 30 gram suiker uitmaken op 15 kilo hooi waar anderhalve kilo suiker in zit (beide dus 10% suiker). Denk je echt dat die 30 gram extra boven op 1500 gram (anderhalve kilo dus) iets gaat uitmaken?
Maw, het is zinloos je op basis van suikergehalte te beperken bij een keuze van een vitaminebrok waar je hooguit 300 gram per dag van voert.
Heb je de kosten per dag ook berekend? Soms lijkt een product heel duur, maar je geeft er zoals ApplePappie zegt maar heel weinig van. Dan vallen de kosten per dag reuze mee.