Zouden jullie een pony met onderstaande diagnose waaraan het dier NIET geholpen is overwegen om aan te schaffen?
Momenteel lijkt de pony er geen last van te hebben.
Staat wel met vieze ogen.
Jullie mening?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jackie84 schreef:Bokkers,
Zouden jullie een pony met onderstaande diagnose waaraan het dier NIET geholpen is overwegen om aan te schaffen?
Momenteel lijkt de pony er geen last van te hebben.
Staat wel met vieze ogen.
Jullie mening?
[ Afbeelding ]
Bagheera_206 schreef:Ik zou ook op zoek gaan naar een ander paard. Mijn paard heeft ook IMMK.
Het stappenplan is oogdruppels, implantaat, keratectomie of laserbehandeling en in de laatste fase enucleatio.
Laatste advies is uit 2023? Is er ook al geprobeerd of de ciclosporine druppels helpen? Dan weet je iig of implantaat die om het jaar vervangen moet worden nog zinvol is of dat er dan meteen al door gegaan moet worden naar de volgende stap.
Jackie84 schreef:Eigenlijk stond enucleatio op de planning.
Bij aankomst kliniek bleek ze bloedarmoede te hebben waardoor operatie niet door kon gaan.
Hierdoor werd het zalven maar hier reageerde het oog nog heftiger op.
Is ze mee gestopt , pony drachtig geworden en eigenlijk niets meer gedaan aan de ogen.
Ja , aan mij "verkocht"
GDG schreef:Jackie84 schreef:Eigenlijk stond enucleatio op de planning.
Bij aankomst kliniek bleek ze bloedarmoede te hebben waardoor operatie niet door kon gaan.
Hierdoor werd het zalven maar hier reageerde het oog nog heftiger op.
Is ze mee gestopt , pony drachtig geworden en eigenlijk niets meer gedaan aan de ogen.
Ja , aan mij "verkocht"
Heb je de pony al? Heb je die gratis overgenomen en kom je nu achter deze info over de ogen?
noviceh schreef:Na zoveel rode vlaggen twijfel je nog steeds? Wat sneu dat ze drachtig is, terwijl zelf al niet in goede gezondheid is. Waarom wil je precies deze pony overnemen?
Jackie84 schreef:Ik heb zojuist een bericht gestuurd waarop ik aan geef er van af te zien.
Hierop krijg ik bericht dat ze er eigenlijk blij mee is want door mijn twijfel was haar gevoel niet meer goed.
Volgens haar overhandigd ook niemand bij de verkoop van een pony dierenarts papieren.
Jackie84 schreef:Ik heb zojuist een bericht gestuurd waarop ik aan geef er van af te zien.
Hierop krijg ik bericht dat ze er eigenlijk blij mee is want door mijn twijfel was haar gevoel niet meer goed.
Volgens haar overhandigd ook niemand bij de verkoop van een pony dierenarts papieren.
Kriel schreef:Jackie84 schreef:Ik heb zojuist een bericht gestuurd waarop ik aan geef er van af te zien.
En je aanbetaling krijg je ook terug?