Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LindaRock schreef:SPOED !!! PENTOSAN ?!
Goedenavond,
Dinsdag 21-10 zal mijn paardje Rock worden ingeslapen. Maar hierbij even een check op Bokt.nl of we alles wel goed deden.
Rock heeft veel meegemaakt
Dit is wat we hoorden bij de DA:
2024-04: DA Bas, De Vijfsprong, Wekerom: artrose linksvoor; advies: dempende zooltje (Nike Air)
2024-06: DA Tijn, UKP: diepe buigpees, linksvoor; advies: een wigje van 3 graden en dempend zooltje
2024-09: DA Arjon vd Riet: vocht in hoefgewricht, linksvoor ( super dierenarts, (hij adviseerde de Pentosan in zijn laatste contact), maar woont te ver weg voor onze stal in Wolfheze ); but slikken en 4 weken op rust.
2024-10-11-12: verbetering !
Terug in de kudde van 2025-01 t/m 2025-05
2025-06: stroomdraad in spronggewricht linksachter
Apart in weitje. Linksachter genas gestaag.
Het ging echter slecht met voorbenen.
2025-07-08-09: DA Veluws Woud Paardenartsen: controles
2025-09-05 en 2025-09-12: Injectie Pentosan. In de borst.
Info over de injectie:
Injectie Anarthron 100mg/ml 1 ad € 124,07
2025-10-08: DA controle; het gaat niet beter
2025-10-10 t/m 2025-10-18: elke dag 1 Equioxx
2025-10-10 t/m 2025-10-18: het gaat elke dag beter! We doen alleen rondjes in stap, maar het gaat echt heel goed en we gaan steeds verder!
Dit is echt heel tegenstrijdig met wat we dinsdag zouden doen!
Ik las zojuist wat informatie over Pentosan en vraag me nu af: Is het wel goed gegaan?
Had de injectie niet in het onderbeen gemoeten?
En had het niet 4x gemoeten??
Ik las ook dat de prijs mee zou vallen, maar dat heb ik zelf niet zo ervaren.... (2x € 124,07)
Ik heb zelf ook artrose, in mijn enkel en ik krijg bij de Bergman Kliniek een Hyaluronzuur-inectie in mijn enkel en dit helpt bij 40% van de mensen en ik heb dit geluk en kan er soms wel 2,5 jaar mee doen.
Dus nu in verwarring over m'n paardje, en een check bij Bokt.nl dat ik niet dinsdag afscheid neem van mijn paardje, terwijl het misschien niet nodig was.
Graag jullie reactie!!!
Grs. Linda
LindaRock schreef:Draven kwam niet eens meer in me op. Maar ik merk nu elke dag verbetering.
I ga morgenmiddag een draf op het erf doen.
Op het harde loopt Rock altijd wel slechter, dan op zandpaden.
Dus spannend (en wsl verhelderend...).
LindaRock schreef:Ik heb duidelijkheid; het is niet goed met draf.
We hebben nog wel een heel fijn bosritje gemaakt, met 2x een galopje en met een blij/trots paardje terug naar stal.
Ik wil iedereen hartelijk danken voor het meedenken.
SjonnieZ schreef:LindaRock schreef:Ik heb duidelijkheid; het is niet goed met draf.
We hebben nog wel een heel fijn bosritje gemaakt, met 2x een galopje en met een blij/trots paardje terug naar stal.
Ik wil iedereen hartelijk danken voor het meedenken.
Sorry hoor maar dit moet mij van het hart:
Een galopje.. 2 dagen voordat je hem laat inslapen... serieus
Pijnstillers zijn niet bedoeld om jouw pleziertjes na te jagen.. maar om heftige pijn bij een paard te verlichten.