Voer paard met EOTRH & slokdarmverlamming

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa

Voer paard met EOTRH & slokdarmverlamming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 20:45

Afgelopen zomer stikte mijn paard regelmatig in zijn voer (hoestte het op, gelukkig geen erge verstopping gehad) Na röntgenfoto's en een endoscopie blijkt hij beginnend EOTRH en een gedeeltelijke slokdarmverlamming te hebben.

Hoelang die verlamming er al zit is onbekend. De aangetaste snijtanden (4 buitenste tanden) zijn inmiddels getrokken en is mooi genezen.

Hij staat momenteel nog 24/7 op het land en ik voer hem bij met Equifyt Green Power icm luzernebrok en een balancer met esparcette van Metazoa. Op zich gaat het nu goed en kan hij de equifyt en balancer droog eten. Van de rest maak ik slobber.

Nu gaat hij eerdaags weer 's nachts op stal en zet ik zijn voer klaar in bakjes. Ik zet dit altijd voor meerdere dagen klaar en daarom wil ik geen slobber neerzetten, dan eet meneer het niet. Degene die voert wil best water bij het voer doen, maar als een ander voert gaat het weleens mis. Daarnaast maakt hij een vreselijke bende als hij slobber krijgt.

Nou ben ik eigenlijk opzoek naar een mueslie die niet heel veel uitzet. Mijn paard heeft altijd een verhoogde eiwitbehoefte gehad en zie het voer het liefst zo natuurlijk mogelijk. De balancer van Metazoa eet hij graag, de rest niet. Op Vitalbix vond ik hem erg invallen. Op Equifyt gaat het opzich goed, maar dat zet nog best wel uit.

Welk voer raden jullie aan?

marleen_88

Re: Voer paard met EOTRH & slokdarmverlamming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 21:16

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 21:21

Mijne is goed bijgekomen van vital style weight and condition. Heb alleen geen ervaring met slokdarm verstoppingen.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 21:48

Kan je het niet oplossen door op de emmer een mankering te zetten tot hoeveel er water bij moet, zodat het niet te nat of juist te droog is?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 22:12

rocky_1995 schreef:
Kan je het niet oplossen door op de emmer een mankering te zetten tot hoeveel er water bij moet, zodat het niet te nat of juist te droog is?

Als het niet lukt met ongeweekt voer, dan ga ik dat idd wel proberen !

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 22:13

marleen_88 schreef:
Ik voer deze muesli, mijn oudje heeft geen tanden meer. Hoog in eiwit en laag in suiker, ik ben heel blij met dit voer.
https://fibra-paardenvoeders.nl/body-booster/

Deze ziet er interessant uit! Voer je ook een extra balancer bij? Ik ga eens informeren! Thnx

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 22:14

Skessa_ schreef:
Mijne is goed bijgekomen van vital style weight and condition. Heb alleen geen ervaring met slokdarm verstoppingen.

Vitalstyle is ook interessant, ook omdat ze meerdere soorten hebben, dankje!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:35

Melissa schreef:
marleen_88 schreef:
Ik voer deze muesli, mijn oudje heeft geen tanden meer. Hoog in eiwit en laag in suiker, ik ben heel blij met dit voer.
https://fibra-paardenvoeders.nl/body-booster/

Deze ziet er interessant uit! Voer je ook een extra balancer bij? Ik ga eens informeren! Thnx

Ja, erbij een paar handjes balancer.
En ook nog Agrobs myo proteïn flakes.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:27

2 bakjes per verbeurt. 1 met de droge slobber. 1 met de exacte hoeveelheid water.

jolu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:03

Ik heb de balancer en slobber van florian