Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wesseltje schreef:Als je 3 paarden hebt, zou ik voor minstens 4 voerplekken gaan en er als het even kan ver van elkaar afzetten.
DubbelFun schreef:Het ligt er aan hoe snel ze etenAls de ruin degene is die het langzaamst eet dan zal hij op het laatst idd een lege bak aantreffen.
En een beetje extra rondlopen om aan hun eten te komen is niet verkeerd
Ik denk wel dat je een zelfde soort slowfeeder moet nemen voor er bij, want als de nieuwe feeder bijv. kleinere mazen heeft dan heb je kans dat de 2 merries die als laatste leeg zullen eten en omdat juist voor de ruin deze feeder als zijn bak wordt aangewezen hij dus minder snel kan eten als de rest.
Mandy73_unes schreef:Wesseltje schreef:Als je 3 paarden hebt, zou ik voor minstens 4 voerplekken gaan en er als het even kan ver van elkaar afzetten.
Met onze vorige drie paarden (2 dezelfde merries en nog een derde merrie, zij is helaas overleden en nu dus een ruin erbij) lukte 2 plekken prima, was nooit een probleem. Stonden zelfs met 3 bij een bak, vandaar dat ik ff moet schakelen over wat nu slim is om te doen.
Mandy73_unes schreef:Ja oké, klinkt logisch….dan nog denk ik dat er dan een lege bak overblijft die ze voor hem bedoelen, haha..dat zij snel die andere leegeten en dan hem weer wegjagen. Of zou dat niet gebeuren met drie bakken. Dan blijft hij wel lopen van bak naar bak omdat zij denken dat die andere lekkerder is en hem alsnog wegjagen..denk ik..
Ga er even over nadenken. Op zich klinkt dit logisch.
CharleyT schreef:Mandy73_unes schreef:Ja oké, klinkt logisch….dan nog denk ik dat er dan een lege bak overblijft die ze voor hem bedoelen, haha..dat zij snel die andere leegeten en dan hem weer wegjagen. Of zou dat niet gebeuren met drie bakken. Dan blijft hij wel lopen van bak naar bak omdat zij denken dat die andere lekkerder is en hem alsnog wegjagen..denk ik..
Ga er even over nadenken. Op zich klinkt dit logisch.
Simpel maar gemeend advies: uit proberen wat het beste gaat. De praktijk is je beste raadgever.
DubbelFun schreef:Er wordt idd aangeraden om er één meer te hebben dan je paarden hebt, maar meestal eten er wel meerdere paarden uit dezelfde bak.
Ik kan altijd genieten van de kudde hiernaast; 7 paarden waarvan er met gemak 5 uit dezelfde bak kunnen eten tót de alphamerrie er aan komt. Dan stapt iedereen op zij en mag er slechts één mee blijven eten. De rest moet zijn heil ergens anders zoeken