Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
snorkel1986 schreef:Bij de welkoop heb je vloeibare vitamine stoot in een flesje.. dat een idee ( of in spuit bestellen online)
Kidde schreef:Je geeft altijd vitaminebrok, dus dat zou genoeg moeten zijn. Ik kocht die vitaminestoten ook altijd, maar het schijnt zonde van je geld te zijn. Het is beter om elke dag te geven, maar dat doe je dus al. Met alle kwaaltjes en zijn leeftijd moest ik eerlijk gezegd wel aan PPID denken. Heb je hem daar al eens op getest? Anders is het nu de goede periode en kan je met korting op PPID laten testen.
Tancreda4 schreef:snorkel1986 schreef:Bij de welkoop heb je vloeibare vitamine stoot in een flesje.. dat een idee ( of in spuit bestellen online)
Farmovit. Een booster die je een aantal dagen achter elkaar geeft. Ik heb wel het idee dat t werkt. Hardnekkige mok dat met zalfjes niet mindere ging na zo'n kuurtje weg. Toeval of? K geef ze een kuurtje van 3 dagen als ik het idee heb dat ze het nodig hebben. Pas weer met start verharen en een kuchje dat rond ging ook gegeven.
Britta31 schreef:Ik geef mijn ruin van 30 al een paar jaar Echinaforce druppels voor mensen.Het is even een werk om de druppels uit te tellen, maar de weerstand van mijn ruin is veel beter geworden.Geen mok en snottebellen meer.
Ik geef het elke dag door zijn slobber.
okdoei schreef:Kidde schreef:Je geeft altijd vitaminebrok, dus dat zou genoeg moeten zijn. Ik kocht die vitaminestoten ook altijd, maar het schijnt zonde van je geld te zijn. Het is beter om elke dag te geven, maar dat doe je dus al. Met alle kwaaltjes en zijn leeftijd moest ik eerlijk gezegd wel aan PPID denken. Heb je hem daar al eens op getest? Anders is het nu de goede periode en kan je met korting op PPID laten testen.
Ik heb haar een aantal jaar terug laten testen toen de shet die er bij stond bevangen raakte. Toen was er niets aan de hand.
Ik merk eigenlijk geen klachten, voor nu eigenlijk alleen de rotstraal wat ze nu ook voor het eerst heeft.
Daihyo schreef:Senioren nemen vaak minder makkelijk alles op, dan is een hogere dosering soms noodzakelijk. Er zijn balancers specifiek voor senioren gemaakt, die zou je eens kunnen proberen. Ook kun je je huidige balancer in de verharingsperiode wat overdoseren ipv een vitaminesupplement nog extra geven.
1 maatbekertje is 175 gram, dat is de hoeveelheid voor een C-pony. Ik zou dat eens ophogen naar 2 maatbekertjes (350 gram), want 175 gram is sowieso al te weinig om aan de dagelijkse hoeveelheid te komen.
ellepel schreef:Op zich geef je genoeg waar vitamine in zit…
Kan zijn dat als je een andere vitaminesupplemant er bij gaat geven dat dat juist dan teveel gaat worden.
Zou ik niet doen.
Uit ervaring weet ik dat rotstraal vaker voorkomt als ze op stal staan en dat de manier van bekappen invloed kan hebben.
Ik zou het dan eigenlijk daar in gaan zoeken.
Staat ze op vlas?
okdoei schreef:Kidde schreef:Je geeft altijd vitaminebrok, dus dat zou genoeg moeten zijn. Ik kocht die vitaminestoten ook altijd, maar het schijnt zonde van je geld te zijn. Het is beter om elke dag te geven, maar dat doe je dus al. Met alle kwaaltjes en zijn leeftijd moest ik eerlijk gezegd wel aan PPID denken. Heb je hem daar al eens op getest? Anders is het nu de goede periode en kan je met korting op PPID laten testen.
Ik heb haar een aantal jaar terug laten testen toen de shet die er bij stond bevangen raakte. Toen was er niets aan de hand.
Ik merk eigenlijk geen klachten, voor nu eigenlijk alleen de rotstraal wat ze nu ook voor het eerst heeft.