Knak(je) rechtsachter

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkje_H

Knak(je) rechtsachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 13:54

Ik ben heel slecht in het zien aan een/mijn paard als deze onregelmatig loopt. Ook voel ik nooit iets.
Echter: nu, bij het super relaxed met een lang teugeltje naar huis stappen voelde ik een knakje rechtsachter. Bij mijn paard dus.
Soms als ik zelf een trap oploop, voel ik in mijn knie een knak (ja, dat krijg je als je 56 bent). En zo voelde het bij hem ook, en dan dus door mij gevoeld. Heb het niet aan hem gevraagd :-)

Bij het hoeven uitkrabben vond ik een eikel, maar ik denk zelf niet dat dat het is.

Ooit meegemaakt?

Elisa2

Re: Knak(je) rechtsachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:55

Knakken is luchtverplaatsing tussen de gewrichten.

Maar als je je zorgen maakt of hij goed loopt kun je het beste even een filmpje aan de longe maken en hier uploaden.

Art_Ificious

Re: Knak(je) rechtsachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:10

Ze heeft het denk ik erover dat het paard even een onregelmatige pas lijkt te maken, of meer alsof de knie eventjes blokkeert maar wel zelf loskomt weer. Niet over het knakgeluid :)

office

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:46

Eikels in je hoef loopt niet zo lekker lijkt me …. :) .En een mis stapje kan altijd toch ?

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:28

Ik gok op de theorie van Eliza.

Omdat ik het bij een paard voelde vind ik het gek dat ik aan mijzelf refereer ter vergelijking, maar het voelde inderdaad meer als lucht of vloeistof verplaatsing die je ook hebt als je je vingers knakt of in mijn geval de trap oploopt en bij elke trede een knakje voelt.

Het was constant bij elke stap voor een km of 4 denk ik. Dus niet een incidentele misstap.
Nu weer gereden en weer het gevoeld. Op de terugweg, dus als hij lekker doorgetraind is.

Instructie zag niets aan hem.
Ben niet echt ongerust, wilde meer een evt verklaring. Als dit zo blijft ga ik uiteraard de DA er bij halen.

Dank voor jullie inzichten