Ervaringen cornage operatie gevraagd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Ervaringen cornage operatie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 15:08

Hi allemaal,

Mijn paard wordt volgende week geopereerd aan cornage en naast alle informatie op internet ben ik benieuwd of er mensen zijn met (recente) ervaringen met de operatie zelf, het herstel en de resultaten.

Mijn paard is een 5 jarig springpaard van 1,77 groot, een paar maanden geleden begon ik hem te horen tijdens het springen. In een parcours voornamelijk. Verder hoorde je hem eigenlijk niet tijdens een normale training of buitenrit. Toch zat het mij niet lekker dus heb ik onderzoek laten doen. De laatste tijd werd het ook wel erger en hoorde ik hem al sneller na 10 rondjes arbeidsgalop bijvoorbeeld. Een bronchoscopie in stilstand gaf de diagnose maar afgelopen week hebben we dat onderzoek ook rijdend gedaan op de kliniek. Echt mega interessant en dus weet ik 100% dat hij er bij een flinke galop/inspanning last van heeft qua zuurstof toevoer en dus ook de keuze gemaakt om te opereren.

Alle ervaringen zijn welkom, zowel positief als negatief. Tips voor de herstelperiode uiteraard ook :j

Elisa2

Re: Ervaringen cornage operatie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:57

Ken maar een paard die deze operatie heeft gehad in het buitenland en die was er vrij vlot van hersteld en nooit meer last gehad.