Met welk voer supplementen mengen voor moeilijke eter??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Escamilla

Met welk voer supplementen mengen voor moeilijke eter??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 11:52

Hey allemaal!

Ik ben opzoek naar tips voor het voeren van supplementen aan mijn lastige eter. Op het moment geef ik Audevard Zzen, maar dat gaat er lastig in helaas.

Ze krijgt op dit moment 100gr Equilin balancer, verdeeld over de dag. Dat is niet genoeg om de Zzen mee te mengen. Ze proeft het er teveel doorheen en gaat dan in volledige hongerstaking inclusief mesten in de voerbak. Voorheen kreeg ze ook nog lucerne, maar ook dat eet ze niet meer na verloop van tijd. Het liefste wil ik dus ook niks mengen door de balancer die ze nu krijgt. Dit eet ze nu goed en wil dat niet verpesten.

Het is een pittige merrie die nu al 2,5 maand op boxrust staat vanwege een grote wond op de kogel. Veel energie erbij is dus zeker niet nodig! En je kan je voorstellen dat ze nu dus ook te dik is...

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen/adviseren

Princesj

Re: Met welk voer supplementen mengen voor moeilijke eter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 11:57

Pavo Slobbermash is echt een hit als iets echt gegeten moet worden. Ik geef vaak echt maar heel weinig (2 handjes) en dat is blijkbaar al genoeg.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:15

Mijn paard eet echt vrijwel niets, maar is dol op de Havens Slobber Mash. Van mijn voerleverancier die veel verschillende merken heeft, begreep ik dat dit ook echt bekendstaat als smakelijk voedsel voor lastige eters.
Hopelijk werkt het!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:18

SluesliMix :j
Is speciaal ontwikkeld om supplementen doorheen te mengen omdat het zo smakelijk is!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:47

Simbaa schreef:
Mijn paard eet echt vrijwel niets, maar is dol op de Havens Slobber Mash. Van mijn voerleverancier die veel verschillende merken heeft, begreep ik dat dit ook echt bekendstaat als smakelijk voedsel voor lastige eters.
Hopelijk werkt het!

Hier dezelfde goede ervaring met de Havens slobbermash :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:48

Hier goede ervaringen met de Marstall Bergwiesen Mash. Wordt hier heel graag gegeten, ook met supplementen. Ook in kleine verpakking te verkrijgen om te proberen.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:12

Ik voer de Agrobs Mash voor een moeilijke eter. Ik voer denk ik zo'n 7 of 8 supplementen erdoor (en voorheen toevallig ook de Equilin Balancer)

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:24

Sluesli mix.. Agrobs Mash, Marstall Bergwiesen Mash, Metazoa heeft ook een slobber...

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:16

Hilde_ schreef:
Is speciaal ontwikkeld om supplementen doorheen te mengen omdat het zo smakelijk is!

Zeker een aanrader.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:48

Wat jij geeft is vloeibaar?
In een spuitje en in de mond ingeven,dat is misschien een idee?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:49

Ik heb helaas klanten wiens paarden de agrobs en marstall slobbers juist niet eten, dus testen is wel een handige.
Pavo en havens Mash, al is t een handje, gaat eigenlijk altijd wel goed. Als jouw paard dat kan verdragen..
Anders wil soms een scheutje lijnzaadolie of klein beetje appelsap werken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:50

De mijne vreet alles :')
Maar mijn slobber een keer gegeven aan een paard van een vriendin die zijn medicatie niet wilde en hij at het daarmee makkelijk op.
Heb de vitalbix nutrimash.
Vind het een handige slobber omdat het ook snel klaar is met koud water. En verder alles bevat en niet bevat wat ik wil

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 17:11

Hilde_ schreef:

Deze kan je ook droog voeren toch?
Ze moet het namelijk elke ochtend krijgen en ik zet het klaar in bakjes. Een slobber is dus niet heel erg handig denk ik

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:18

De sluesi kan je inderdaad ook als muesli voeren

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 19:21

ellepel schreef:

Zou kunnen, maar spuiten in de mond vind ze niet zo leuk. Iets met meerdere kuren antibiotica en domosedan... Dus vind het niet eerlijk als ze dat dan elke dag moet gaan krijgen.

Denk dat ik de sluesli een keer ga proberen! Vind het wel handig dat die ook gewoon droog gevoerd kan worden.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 09:57

Escamilla schreef:
ellepel schreef:

Zou kunnen, maar spuiten in de mond vind ze niet zo leuk. Iets met meerdere kuren antibiotica en domosedan... Dus vind het niet eerlijk als ze dat dan elke dag moet gaan krijgen.

Denk dat ik de sluesli een keer ga proberen! Vind het wel handig dat die ook gewoon droog gevoerd kan worden.

Lukt dat?

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 12:09

Annemeik schreef:
Escamilla schreef:

Lukt dat?

Ben er nog niet mee begonnen. Krijg het vandaag binnen als het goed is!