Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daihyo schreef:Hier ook goed gekeken naar een overbelast immuunsysteem en veel van binnen aangepakt. En op erge dagen een allergiepilletje, maar dat is echt voor noodgevallen. Het heeft 2 jaar geduurd, maar is inmiddels zo goed als klachtenvrij.
Xandyandme schreef:Daihyo schreef:Hier ook goed gekeken naar een overbelast immuunsysteem en veel van binnen aangepakt. En op erge dagen een allergiepilletje, maar dat is echt voor noodgevallen. Het heeft 2 jaar geduurd, maar is inmiddels zo goed als klachtenvrij.
Kan je het "veel van binnen aangepakt" een beetje uitleggen?
Bloed was verder in orde trouwens.
Daihyo schreef:Nee dat heb ik ooit bij mijn haflinger laten doen (allergie voor mijten en bomen), maar dat had totaal geen effect en kostte vooral heel veel geld.
Dus bij de shetlander heb ik het op deze manier gedaan. En dat had wel effect. Maar het is wel lange adem en elk schakeltje is belangrijk.
De Paardentherapeute (Shelley Meeuwsen) heeft een cursus over paarden met jeuk en allergie. Zij lost het ook op met darmherstel en voeding. Is de moeite waard om eens naar te kijken
koend schreef:Al eens geprobeerd met het hooi even volledig onderdompelen en dan op de beton buiten voeren? Je spoelt meteen nog wat suikers weg, schijnt het.
Ik heb buiten een ruime waterton staan, naast de betonplaat en in gebruik een propere riek. Het gaat allemaal vrij vlot.
Ik moet wel regelmatog de beton proper vegen en het water van de ton verversen.