Mini tandje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0llie

Mini tandje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:28

Hoi allemaal, vandaag zag ik ineens in de bovenkaak een mini tandje zitten. Ik heb dit nog nooit eerder gezien en het zit aan de andere kant ook niet. Is dit normaal? Komt dit vaker voor? Moet ik ermee naar de tandarts? Is het zwarte puntje bovenin.

Afbeelding

Jolliegirl

Re: Mini tandje?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

Is daar geen gras aar naar binnen gegaan??

0llie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:51

@Jolliegirl er zat wel gras/hooi naast maar het is echt hard en voelt aan als een tand

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:56

Is vermoedelijk een onderontwikkeld hengstentandje (die zitten vaak ook niet op de normale plek) of evt een wolfskiesje. Als je paard er geen last van heeft, hoef je daar niets aan te doen. Maar een (goede) tandarts kan je sowieso ook advies geven.

Hengstentanden komen trouwens ook voor bij merries, juist ook die onderontwikkelde. Ik heb al verschillende merries met hengstentanden gehad.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:06

Ik had een Friese merrie met een (klein )hengsten tandje. Vroeg wel eens aan het stamboek of dat een ras typische ding is maar die verwezen met door naar de veearts voor vragen.
Ze was een pittige tante en ik vraag me af of er een verband is met meer testosteron en een hengstentandje bij een merrie.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

Denk ook hengstentandje, mijn merrie kreeg op haar 15de ook extra tandjes onder door die je ook bij die van jou op de foto ziet tegen de laatste snijtand aan.