Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nyaleti schreef:Als er vaste tarieven zijn (goed geregeld daar trouwens) dan hebben ze zich daar aan te houden toch?
Je kunt mailen dat je een officiële klacht wilt indienen, oa voor de manier waarop je te woord bent gestaan achteraf.
Google review werkt ook wel eens goed.
Achteraf niet goed behandelen 'kan gebeuren' maar op zo'n manier te woord gestaan worden is van de zotte.
Misschien wel iets om over na te denken: zet je nu door, ben je hierna helemaal niet meer welkom. Zijn er (voldoende) andere spoed dierenartsen in de buurt? Hier in sommige delen van NL heb je oliebol maar te slikken omdat je anders geen dierenarts meer hebt in t weekend.
germie schreef:Ik denk niet dat je daar erg ver bij komt in dit geval.Er is in Nederland een veterinair tuchtcollege. Geen idee of dat in Duitsland er ook is, vast wel. Je zou daar nog eens kunnen informeren als je er zin in hebt.
De dierenarts maakt vast niet met opzet een fout, maar als je i.p.v. 500 de rekening terug kunt brengen naar 200, dan is dat misschien de overweging waard. Maar dat is aan jezelf. Ik vind 300 euro te veel betalen persoonlijk wel veel.
Cayenne schreef:Kun je niet aan de kliniek vragen om hun bevindingen op papier te zetten?
Er was nog duidelijk een verstopping, dus als zij dit op papier zetten, dan sta je al veel sterker richting je dierenarts.
miereneter schreef:(Dieren)artsen kunnen fouten maken, helaas. Daar zou ik ook van balen, maar meer dan hem erop wijzen kun je niet. Het betekent ook niet per se dat je de rekening niet hoeft te betalen.
MAAR wel is het een absolute hork en is niet professioneel, omdat hij ten eerste gewoon toe zou moeten geven dat hij de situatie verkeerd heeft ingeschat, en vooral omdat het echt niet kan dat hij zegt dat hij 'gek werd' van je telefoontjes en daarom meer geld heeft gerekend. Wat een absolute eikel.
Of de rekening niet klopt, vind ik lastig te beoordelen. Waarom heeft hij 3x basistarief gerekend?
Los daarvan hoop ik dat je een fijne nieuwe veearts kunt vinden.
Nyaleti schreef:Als er vaste tarieven zijn (goed geregeld daar trouwens) dan hebben ze zich daar aan te houden toch?
Je kunt mailen dat je een officiële klacht wilt indienen, oa voor de manier waarop je te woord bent gestaan achteraf.
Google review werkt ook wel eens goed.
Achteraf niet goed behandelen 'kan gebeuren' maar op zo'n manier te woord gestaan worden is van de zotte.
Misschien wel iets om over na te denken: zet je nu door, ben je hierna helemaal niet meer welkom. Zijn er (voldoende) andere spoed dierenartsen in de buurt? Hier in sommige delen van NL heb je oliebol maar te slikken omdat je anders geen dierenarts meer hebt in t weekend.
Ibbel schreef:DA heeft zelf al aangegeven dat TS 'm nooit meer moet bellen, en dat ze ook geen paarden meer willen doen 'omdat paardeneigenaren altijd zeiken'
Dus dat TS weg gaat/moet bij deze DA is al "geregeld".
TS: wie pleit om een koe geeft er een koe op toe. Oftewel, neem je verlies, je wint het toch niet en het kost je een hoop energie (en als je echt wilt doorzetten, geld)
In NL was de rekening van de DA 200 geweest en de kliniek minstens 500 zo niet meer...