Supplement bij peesblessure

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morjo

Supplement bij peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:21

Hi, welke ervaring hebben jullie met magneet, laser of schockwave therapie of trilplaat bij een blessure laag in het achterbeen?

En welke supplementen hadden positief effect?

Tilmar

Re: Supplement bij peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:36

Mijn vorige paard had een peesblessure, ik heb vooral rust gegeven met gecontroleerd stappen.
Glucosamine met chondroïtine en msm gegeven als supplement, moeilijk bewijzen of dat iets heeft gedaan.
De peesblessure is redelijk goed genezen ondanks dat ze 15 was en pid had. Dat viel mij mee.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:58

Morjo schreef:
Hi, welke ervaring hebben jullie met magneet, laser of schockwave therapie of trilplaat bij een blessure laag in het achterbeen?

En welke supplementen hadden positief effect?

Mijn paard heeft peesblessures gehad welke met shockwave zijn behandeld.
Op dit moment een tussenpeesblessure in het achterbeen, onderin het been en daar doen we nu een combinatie van shockwave en laseren

Supplementen zou ik niet perse aanraden, pezen zijn slecht doorbloed dus de kans dat een supplement op de juiste plek komt acht ik niet zo groot.

Josien_

Re: Supplement bij peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:05

Hier bij de peesblessure goede resultaten gehad met laseren.
Als supplement heb ik Tendi protec bijgevoerd, ik durf niet te zeggen in hoeverre het bijdroeg aan de genezing maar ik merkte bij de kuur altijd meteen dat het been dunner werd.